• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig med nästa klocka!

spagge123

Breitling
Hej KS

Efter burit en SKX009 samt en Tissot Visodate har jag nu valt att avyttra dessa till inköp av en annan klocka. Har en trädgårds- och jobbarbeater vid namn Casio G-SHOCK DW5600BB som jag är mycket nöjd med.
Tror jag är på jakt efter en dykare. Har spanat på Certina DS Action Precidrive och tycker den är fin och har vettiga mått. Vill ha någon millimter mindre än SKX009 på både storlek och tjocklek. Gillar Seiko så där kanske det finns något? Är sugen på quartz och har dålig koll på hur sortimentet ser ut.
Hjälp mig med förslag! Budget upp till 5000 kr.

Ha en go fredag!
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
När det gäller kvarts och kvalitet i samma mening för 5000kr är Certina Precidrive ett jäkligt bra val du inte kan gå fel med :)
 

Fargoth

Omega
Har gått i ungefär samma tankar som du, och om jag skulle byta ut min SKX009 så ligger Certinas quartzdykare nog bäst till. :)
 
Topp