• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig skapa en bra onlinebutik för fina ur

Hampussar

Breitling
"The strength of klocksnack.se is not the gold at Fort Knox or the weapons of mass destruction that we have, but the sum total of the education and the character of our people."
Claiborne Pell

Nåväl citatet är något modifierat men citatet i övrigt tycker jag passar in på detta forum. Jag söker med andra ord hjälp från forummedlemmararnas skarpa hjärnor för att kunna skapa en fantastisk :) klockhandel på nätet. Jag tänker mig att det ska vara märkesklockor då jag främst har intresse för dessa, sidor som säljer nobrand-ur är även väldigt överetablerade känns det som och för övrigt vet jag att sannolikheten till framgång är mycket lägre om man själv finner produkterna ointressanta.

Så nu hoppas jag att ni medlemmar kan inkomma med lite tips. Vilka märken vill ni se? Vilken typ av design är lämplig? Betalningsmöjligheter? Frakt och garantier? Ja i princip alla förslag och råd mottages tacksamt. Tycker ni detta är en lika bra idé som denna: youtube.com/watch?v=8rZj7irrXw och därmed borde förpassas till närmsta papperskorg så tveka inte att skriva det, lite hårdhudad är man allt.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Nåväl citatet är något modifierat men citatet i övrigt tycker jag passar in på detta forum. Jag söker med andra ord hjälp från forummedlemmararnas skarpa hjärnor för att kunna skapa en fantastisk klockhandel på nätet. Jag tänker mig att det ska vara märkesklockor då jag främst har intresse för dessa, sidor som säljer nobrand-ur är även väldigt överetablerade känns det som och för övrigt vet jag att sannolikheten till framgång är mycket lägre om man själv finner produkterna ointressanta.

Så nu hoppas jag att ni medlemmar kan inkomma med lite tips. Vilka märken vill ni se? Vilken typ av design är lämplig? Betalningsmöjligheter? Frakt och garantier? Ja i princip alla förslag och råd mottages tacksamt. Tycker ni detta är en lika bra idé som denna: youtube.com/watch?v=8rZj7irrXw och därmed borde förpassas till närmsta papperskorg så tveka inte att skriva det, lite hårdhudad är man allt.

/nu kan Tobbe-i-Etuna och RicVin också läsa :)
 

Hampussar

Breitling
Tycker du ska köra på "mindre" statusmärken men som har gott rykte bland klockmuppar. Och som är lite svårare att hitta i Sverige.

CWC, Seiko, Orient, Oris för att nämna några. Och stanna på max 10 märken.


Det är ett bra tips men jag undrar hur stor efterfrågan det är på dessa märken? Man vill ju ha lite snurr på sakerna så att säga. Jag tänker mig en "grund" av de stora populära märkena som Rolex, IWC, Omega, Panerai, Breitling, Tag Heuer osv för att sedan kanske komplementera med några mindre märken som du föreslog.
 

SSL

Audemars
Det är ett bra tips men jag undrar hur stor efterfrågan det är på dessa märken? Man vill ju ha lite snurr på sakerna så att säga. Jag tänker mig en "grund" av de stora populära märkena som Rolex, IWC, Omega, Panerai, Breitling, Tag Heuer osv för att sedan kanske komplementera med några mindre märken som du föreslog.

A jag såg nu att du ville ha fina ur. Så min grej sprack
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Jag har en fråga! Varför ska vi handla hos dig istället för på Chrono24, Uret eller hos AD etc?
 

WBergdahl

Panerai
Har aldrig handlat där, men jag har inte läst något dåligt om de iaf!

Edit: Uretvintage betalar piss för dina klockor om du vill sälja/byta in

Har läst en del om att dom inte ger någon garanti på de klockor dom säljer... Vet dock inte om det är sant, men är det så är ju inte Uret något att efterlikna!

Till TS: Urets layout är rätt skön, så det är nog något som skulle passa på de flesta klocksidor
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har läst en del om att dom inte ger någon garanti på de klockor dom säljer... Vet dock inte om det är sant, men är det så är ju inte Uret något att efterlikna!

Till TS: Urets layout är rätt skön, så det är nog något som skulle passa på de flesta klocksidor
Garantin tillhör ju klockan och är således kopplad till den ursprungliga butiken som sålt klockan. Inga konstigheter.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag tror att om man behöver fråga såhär så har man inte det som krävs eller att de är såpass orimligt att kunna möta de önskemål som finns, situationen just nu är ju inte dålig. Men time will tell, lycka till.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Det är ett bra tips men jag undrar hur stor efterfrågan det är på dessa märken? Man vill ju ha lite snurr på sakerna så att säga. Jag tänker mig en "grund" av de stora populära märkena som Rolex, IWC, Omega, Panerai, Breitling, Tag Heuer osv för att sedan kanske komplementera med några mindre märken som du föreslog.

Inte för att vara ett as - men jag är säker på att du inte kommer att få sälja ett enda av de nämnda märkena i en ren webbshop. Rullar du som gråhandlare är det en annan sak, men det går det ju redan tretton av på dussinet.
 

leicaphile

Panerai
Tycker du ska köra på "mindre" statusmärken men som har gott rykte bland klockmuppar. Och som är lite svårare att hitta i Sverige.

CWC, Seiko, Orient, Oris för att nämna några. Och stanna på max 10 märken.

Ja, Seiko är galet svåra att hitta här i Sverige. ;)

Orient vore inte fel, de har ingen AD alls i Sverige så vitt jag vet.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Enl min mening ligger en del av mystiken i CWC att de måste beställas från England,skulle de säljas i någon galleria i typ kista eller jakan eller på www.fetastedinkan.nu så skulle varenda gymnasiegrabb springa runt med dem som komplement till sina DW klockor.
 

NickG

Cartier
På din väldigt lilla text i första inlägget så kan man tyda att du redan lärt dig knepet med den finstilta texten, kanske börja leasa ut klockor och ha massa orimliga grejjer i finstilt text på kontraktet ;)
 
Topp