• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig skapa en bra onlinebutik för fina ur

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Jag får ingen bra bild av vad TS behöver hjälp med?
Affärsplan, utval av varumärken, webdesign, logistik, betalningstjänster, etc.?
Värt och fundera på är vad du vill erbjuda som inte finns idag alt. är mycket bättre än de alternativ som finns idag;
What's in it for the customer?
 

TicTack

Cartier
Kom ihåg att du måste ordna så att svensk moms blir betald om du inte avser trilla över kanten från gråhandlare till svarthandlare.

Självklart om man har företag och jobbar med att köpa in till sverige och sedan sälja (med vinst) till kunder i Sverige, då måste man sköta moms och resten av skatterna, i Sverige, självklart.


Men för att förtydliga för alla, man behöver som konsument/slutkund inte betala svensk moms på varor köpta inom EU där moms är betald i landet där gråhandlaren har sin verksamhet.

Enda undantaget är ju när säljaren kommer över tröskelvärdet, för Sverige
http://vatadviser.se/momsregistrering-i-utlandet/moms-foer-e-handlare
320 000 SEK

Men då är det fortfarande gråhandlaren som är skattskyldig, om jag förstår det rätt, inte du som slutkund.

Värt att notera är att jag gissar att de populäraste gråhandlarna med störst omsättning troligtvis kommer över denna gräns, men de struntar nog i det... Inte ditt problem som slutkund dock! 320 000 SEK är ju bara runt 10 klockor (eller mindre), och det lär de ganska lätt sälja till Sverige, nästan till klocksnack.se:s användare, per år, eller?
 

Hampussar

Breitling
Jag får ingen bra bild av vad TS behöver hjälp med?
Affärsplan, utval av varumärken, webdesign, logistik, betalningstjänster, etc.?
Värt och fundera på är vad du vill erbjuda som inte finns idag alt. är mycket bättre än de alternativ som finns idag;
What's in it for the customer?


Du har en poäng, trådstarten kunde nog varit bättre. När jag skrev inlägget så hade jag ingen aning om vilka typ av svar jag kunde förvänta mig, det fanns väl en förhoppning om en megadiskussion som skulle leda till banbrytande insikter som ännu inte tänkts eller realiserats, dvs kanske någon helt ny outstanding idé som ingen ännu kommit på. Lite väl naivt förmodligen men det skadar inte att konsultera folk med genuint intresse. Just de sakerna du nämner och de basala grunderna är vi rätt klara med. Tack för din påpekan.
 
Topp