• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig stilla mitt begär - vilken dressare med zontavla?

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Iom SIHH har jag kommit på mig själv att jag nu under 1 års tid suktat efter JLC Master Control Date 1548530 med zontavlan och ”syrringe” visare. Då jag tyvärr inser att det i nuläget inte kommer bli ngt köp undrar jag om ni har bra tips på substitut som kan stilla mitt begär ett tag framöver iaf. Tacksam för tips:) budget helst under 10’
mcdate.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Iom SIHH har jag kommit på mig själv att jag nu under 1 års tid suktat efter JLC Master Control Date 1548530 med zontavlan och ”syrringe” visare. Då jag tyvärr inser att det i nuläget inte kommer bli ngt köp undrar jag om ni har bra tips på substitut som kan stilla mitt begär ett tag framöver iaf. Tacksam för tips:) budget helst under 10’
mcdate.jpg
Det finns många vintage i den här stilen. Det borde stilla suget en stund. Vintage-nördarna kan säkert nämna prisvänliga alternativ.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Det finns många vintage i den här stilen. Det borde stilla suget en stund. Vintage-nördarna kan säkert nämna prisvänliga alternativ.
Det är framförallt vintage jag siktat in mig på nu. Får se om man hittar ngt spännande. Förhoppningsvis kan någon vitage-guru komma med bra förslag. Dock förvånansvärt få tips so far...
 

Ronnie

Rolex
Det finns några kul alternativ på Chrono24 nu, fast lite dyrare. Bl a Omega 2505 och en gammelRolex.
Sök på "sector dial" där.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Som JLC-fanboy smärtar det mig att säga att jag har otroligt svårt för de där visarna (på en i annars briljant klocka).
Varför inte kolla om du hittar en bra Constellation med pie pan?
Mycket fakes och frankens att akta sig för men jäklar vad bra den är.
 
Topp