• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig tänka kring priser

Ernesto

Patek
2-Faktor
Lägger min röst på sista alternativet - köp från medlem. Då har du klockan dagen efter eller samma dag om ni ses.
 

Maxim

Cartier
Jag vill köpa från medlem, men känner att 2 års garanti, en helt ny klocka är värt både 2000kr och risken.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Lätt. Köp ny från Chrono. Får du bra vibbar av säljaren är det sannolikt inga problem.

En beggad klocka är alltid beggad. Även om den är en tusenlapp billigare.

Alternativt pruta ner den beggade med ett par tusenlappar.
 

Sputniq

Panerai

Show Commerce. Allt gick smidigt, men han har en satans dyr frakt, gick på kring 1000:-. Han skickar dock med ett riktigt seriöst företag som även har hand om Rolex transporter (tar dock ej gift på detta). Kanske går att få honom att skicka med DHL eller liknande?
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Show Commerce. Allt gick smidigt, men han har en satans dyr frakt, gick på kring 1000:-. Han skickar dock med ett riktigt seriöst företag som även har hand om Rolex transporter (tar dock ej gift på detta). Kanske går att få honom att skicka med DHL eller liknande?

Säg att du tar klockan utan prut och betalar i förskott om han bjuder på frakten?
 

Maxim

Cartier
Jag hade gärna gått till rob, men tycker redan 20 är mycket pengar! Sen är jag från lund.


//Maxim
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Tar mig friheten att gissa på; väldokumenterat uppskattat i alla lägen vad gäller prutmån, upplevelse, bemötande och hantering av ev garanti- och serviceärenden..?!

Jo, absolut. Men 31' var ju efter prut hos annan AD. Hur mycket bättre än så kan det bli hos Rob?
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Vet ej, beror nog på... Men många hävdar ju att mervärdet kompenserar för mellanskillnaden...

Jo, det kan jag absolut förstå. Men om du kan få en sprillans nu klocka för i princip samma pris som en ett år begagnad, så måste ju den nya vara det bästa köpet av de två?

Och om sedan prisskillnaden mellan en ny från ett annat land eller en ny från en svensk AD är så stor i förhållande till ens ekonomi att det överväger eventuella mervärden, så är ju valet enkelt. Tänker jag.

Om det sedan är ca 9' som i detta fall och för TS, eller 90' (säger vi) för någon som har kollat på en 10ggr så dyr klocka, det är ju individuellt.

Utgår jag ifrån mig själv är 10' helt klart tillräckligt mycket pengar för att jag ska välja ett utlandsköp. Skulle jag tro.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Show Commerce. Allt gick smidigt, men han har en satans dyr frakt, gick på kring 1000:-. Han skickar dock med ett riktigt seriöst företag som även har hand om Rolex transporter (tar dock ej gift på detta). Kanske går att få honom att skicka med DHL eller liknande?

Har också bra erfarenhet av dem. Dock är det näst omöjligt att pruta.

Tycker dock inte att frakten är så dyr med tanke på att den klocka jag en gång köpte landade 18 timmar efter den skickades.

Till ts:)
Du har ju mitt erbjudande osså;)
 

Camo00

Patek
Jo, det kan jag absolut förstå. Men om du kan få en sprillans nu klocka för i princip samma pris som en ett år begagnad, så måste ju den nya vara det bästa köpet av de två?

Och om sedan prisskillnaden mellan en ny från ett annat land eller en ny från en svensk AD är så stor i förhållande till ens ekonomi att det överväger eventuella mervärden, så är ju valet enkelt. Tänker jag.

Om det sedan är ca 9' som i detta fall och för TS, eller 90' (säger vi) för någon som har kollat på en 10ggr så dyr klocka, det är ju individuellt.

Utgår jag ifrån mig själv är 10' helt klart tillräckligt mycket pengar för att jag ska välja ett utlandsköp. Skulle jag tro.

Absolut, jag har en tight budget och varje krona räknas!

Försökte bara besvara Din undrande kommentar om forumsponsorn rekommenderades enbart i egenskap av forumsponsor, eller av någon annan anledning... :)
 
Topp