• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp mig välja klocka till smoking

Hej alla klock- och stilproffs,

Jag ska på mitt första smokingevent sen mitt klockintresse startade och har nu svårt att välja vilken klocka jag ska ha på mig. Ingen av mina klockor är en dressare så det finns inget givet val. Det lutar åt Speedyn för att den är ”finast”, men den är samtidigt rätt sportig. Vilken skulle ni ha valt av dessa?

IMG_0234.jpeg

Jag tycker att klär man sig i frack är det absolut inte ok att ha klocka. Någonsin.

I smoking kan man eventuellt ha en klocka. Men då ska de vara en smidig dressare. Möjligtvis, eventuellt, kanske en lite tuffare modell om man kör vit smoking på ett varmt ställe.

Med det sagt så brukar jag köra en TT eller liknande när det är varmt ute och vit smoking passar. Till svart smoking bör man minst ha guld 😇

Om du ska ha en av klockorna i din låda så röstar jag för Speedmastern på ett svart läderband. Annars ingen klocka eller så är det kanske läge för en svart Tank Must. ;)

Senast ändrad:
Det lutar nog åt svart läder på Speedyn faktiskt. En Tank är på listan, men på lite längre horisont
Tror också att det är det minst dåliga alternativet. Tycker att alla dina klockor är för sportiga för smoking (nej, det är inte rätt bara för att Bond har Seamaster till smoking). Personligen har jag alltid sober, enkel klocka till smoking. Till frack däremot är det fickur som gäller hur ovant det än känns att inte ha klocka på armen.

Det enda rätta svaret är väl egentligen, ta den som känns bäst. Om du nu verkligen vill ha klocka på. Ingen mer än du själv kommer ändå att bry sig vad du än väljer, möjligen den aprikosa undantagen.
Personligen hade jag nog gått på Orisen. Känner mig också naken utan klocka på.

Röstar för speedyn ändå. Går hyffasat under radarn. Ingen kommer typ se din klocka så tror inte det spelar så stor roll

Jag hade inte haft någon klocka på mig om det var alternativen, inget illa mot dina klockor, utan snarare att jag själv känt mig off och obekväm med den typen av klocka till smoking, bryter av på ett sätt som jag inte uppskattar och inte hade känt mig fin/bekväm i.

Hoppas du får kul på eventet! Hade likt andra svarande personligen undvikit klocka till smoking, men om det inte är ett alternativ så blir nog Orisen bäst.

Tillbaka
Topp