• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig välja klocka!

Vilken av dessa ska man köpa?


  • Totala väljare
    62

Norra

Panerai
20-årsdagen är nära, och jag vill köpa min första riktiga (dyra) klocka. Vet dock inte vad jag vill ha, så mycket man vill ha och så lite man har råd med. HJÄLP!!! (I-landsproblem)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Aqua Terra 'skyfall'.

image.jpg
 

ocarra

Breitling
Milgauss! Mer eget medvetet val än sub/dj och ändå mkt flexibel funkar till jeans lika väl som kostym. Enda rolexen jag skulle kunna tänka mig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Weberg

Audemars
114270 är ruskigt snygg när den kommer på, och en perfekt blandning av sport och dress. Inte så vanlig som de andra Rollarna du nämner heller. Polaren som kör sub får mest arga blickar tycker jag :D
 

Norra

Panerai
Milgauss! Mer eget medvetet val än sub/dj och ändå mkt flexibel funkar till jeans lika väl som kostym. Enda rolexen jag skulle kunna tänka mig.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tror nog att Milgaussen är den fulaste Rolex som finns (fulare än Exp II till och med) :D och den går verkligen inte till kostym..
 

ocarra

Breitling
Du är 20, hur många kostymer har du hunnit testa med?

Äh skämt åsido - smakfråga. Hela skälet välja milgauss är att du inte - som alla andra 20-åriga grabbar som ska köpa sin första klocka - väljer sub/dj.

Ännu hellre - skippa rolex ta en Jaeger LeCoultre eller IWC ingenieur (40mm) i stället. Mer smakfullt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Norra

Panerai
Du är 20, hur många kostymer har du hunnit testa med?

Äh skämt åsido - smakfråga. Hela skälet välja milgauss är att du inte - som alla andra 20-åriga grabbar som ska köpa sin första klocka - väljer sub/dj.

Ännu hellre - skippa rolex ta en Jaeger LeCoultre eller IWC ingenieur (40mm) i stället. Mer smakfullt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Har funderat på båda IWC Ingenieur och JLC Reverso Classique.. :)
 
Topp