• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig välja kronograf!

ErikGBG

Audemars
Är dags för en kronograf i samlingen men gar duktig beslutsångest. Just nu står det mellan speedy, daytona och iwc top gun miramar.
Alla med sina för och nackdelar.
Hjälp mig för bövelen! Välj åt mig!
 
C

Crowolf

Guest
Usch va svårt! Grymmlingar alla tre men Rollen håller nog längst i de flesta avseenden.... :)
 

Reize

Omega
Speedmaster är den mest mångsidiga av de tre. Men som Vintage92 säger så vinner nog Daytonan om den är en mysig vintage. Top gunnen är för vräkigt militärig, funkar inte till kostym.

Just my two cents.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
En så. Ska du ha, dåtidens kronografer var mycket snyggare!!!

XxvzgA6.jpg
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Speedyn, daytonan med skruvade knappar är väl mindre bra.
Fast köp ingen nyare själlös speedy, köp dig en äldre.
Glöm IWCn, huuva
 

JohanHLM

Rolex
Av de du väljer mellan lägger jag min röst på Daytonan. Men om vintage är aktuellt lägger jag min röst på Heuer
 

JayJay

Rolex
Sett Sinns nya kronograf 103?
Klämde på den när jag köpte 556:an igår. Sjukt fin (och oförståeligt billig). Min far blev jäkligt sugen på ett köp och han har suttit här halva eftermiddagen och pratat om att han kanske trots allt borde åka till sumpan ett varv till och göra slag i sak.

Som svar till TS så tycker jag tveklöst Daytonan av dessa tre.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klämde på den när jag köpte 556:an igår. Sjukt fin (och oförståeligt billig). Min far blev jäkligt sugen på ett köp och han har suttit här halva eftermiddagen och pratat om att han kanske trots allt borde åka till sumpan ett varv till och göra slag i sak.

Haha! Så du menar att galenskapen inte avtar med åldern? OM han köper den, så måste du lägga upp lite foton. Den ser riktigt nice ut på bild även om luggarna ser lite märkliga ut.
 

JayJay

Rolex
Haha! Så du menar att galenskapen inte avtar med åldern? OM han köper den, så måste du lägga upp lite foton. Den ser riktigt nice ut på bild även om luggarna ser lite märkliga ut.
Naturligtvis, goes with out saying. Jag har också tyckt att luggarna ser felproportionerade ut på bild men irl var det en helt annan femma.
 

JayJay

Rolex
Haha! Så du menar att galenskapen inte avtar med åldern? OM han köper den, så måste du lägga upp lite foton. Den ser riktigt nice ut på bild även om luggarna ser lite märkliga ut.
Ang galenskapen så har den INTE avtagit. Den stora skillnaden är att gubben har helt andra ekonomiska resurser än en småbarnsfar i livets försommar.
 

Fred72

Cartier
Av dessa alternativ är det Daytona 16520 som gäller!!
Speedy pre moon kommer på en mycket god 2:a plats.

Lycka till
//Fred
 
Topp