• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp mig välja nästa klocka (röstning)

Longines Hydroqonquest eller Cristopher Ward C60 Trident Pro GMT 600

• Hydroqonquest

Röster: 34 34.0%
  • Trident pro gmt

Röster: 34 34.0%
  • Annan dykare i samma prisklass

Röster: 32 32.0%

• Totala väljare
    100
Den som väntar på något gott ..... Håll ut !

Hitta ingen snygg bild på blå med gummiband men det är nog min favorit. Verkar komma i flera olika storlekar med urverk på över 60h reserv.

L3.781.4.76.6.jpg

Bezeln ser "blöt" ut pga det blankpolerade keramiska matrialet.
l3-781-4-76-9-longines-hydroconquest-2.jpg

Gummi armbandet verkar vara samma variant som sitter på Tissot med fast annan textur.
l3-781-4-76-9-longines-hydroconquest-5.jpg

Spännet ser tyvärr inte så spännande ut och har alltid varit Hydroconquests sämsta gren. Kan inte se någon micro justering då hade spännet haft 4 knappar,2 på var sida.
l3-781-4-76-9-longines-hydroconquest-7.jpg

Patriot versionen har släpts har jag för mig men ytterst tveksamt och glida runt med "USA" på urtavlan......

Lite mer bilder om modellen.
https://www.watchuseek.com/exclusive-longines-hydroconquest-collection-comes-to-the-usa/
P3221139-e1523546922511.jpg

Den som väntar på något gott ..... Håll ut !

Hitta ingen snygg bild på blå med gummiband men det är nog min favorit. Verkar komma i flera olika storlekar med urverk på över 60h reserv.

L3.781.4.76.6.jpg

Bezeln ser "blöt" ut pga det blankpolerade keramiska matrialet.
l3-781-4-76-9-longines-hydroconquest-2.jpg

Gummi armbandet verkar vara samma variant som sitter på Tissot med fast annan textur.
l3-781-4-76-9-longines-hydroconquest-5.jpg

Spännet ser tyvärr inte så spännande ut och har alltid varit Hydroconquests sämsta gren. Kan inte se någon micro justering då hade spännet haft 4 knappar,2 på var sida.
l3-781-4-76-9-longines-hydroconquest-7.jpg

Patriot versionen har släpts har jag för mig men ytterst tveksamt och glida runt med "USA" på urtavlan......

Lite mer bilder om modellen.
https://www.watchuseek.com/exclusive-longines-hydroconquest-collection-comes-to-the-usa/
P3221139-e1523546922511.jpg
Den nya modellen ser faktiskt mycket bättre ut än den äldre, med keramisk bezel. Ja spännet är otroligt tråkigt...

Nya logotypen på chr ward har fått mig att tveka på en c65 vintage, tycker det känns lite fel klockan 9. Annars gillar jag ward mer än longines, känns lite roligare. Longines, tissot och certina lider lite av nån slags swatchsjuka i.o.m att de är så vanliga. I alla fall enligt mig.

Nya logotypen på chr ward har fått mig att tveka på en c65 vintage, tycker det känns lite fel klockan 9. Annars gillar jag ward mer än longines, känns lite roligare. Longines, tissot och certina lider lite av nån slags swatchsjuka i.o.m att de är så vanliga. I alla fall enligt mig.
Jag har lite svårt för just loggan också, hade kunnat vara snyggare!

• Like
Reactions: Jpg
Kolla på en Roamer rockshell mark iii. Har ETA 2824-2 i sig. Finns en urmakare på folkungagatan i Stockholm som har två olika färger. Ska ses i verkligheten. Kostar ca. 7000kr Ol jag kommer ihåg rätt.
Oliver

Bilagor

• C5FE6AC5-CEC5-499E-8B56-814999B3DAEA.png
    C5FE6AC5-CEC5-499E-8B56-814999B3DAEA.png
    141.6 KB · Visningar: 3
Hej! Jag har en otrolig beslutsångest över nästa klockköp som ska ske i augusti. Alternativen har ni i röstningen och hjälp mig gärna med en motivering varför ni tycker den ene eller den andre. Tack på förhand!
2lbglts.png

2rwsuiv.png
Har C60 trident pro 38mm och är jättenöjd. Tycker den har bra finish och håller tiden riktigt bra även skönt med microjusteringen.
Det som retade mig lite i början är loggan och polerad mittlänk, borstad länk kan köpas till.
Har inte testa Longines så kan tyvärr inte uttala mig.

IMHO finns det två klockor som står är i särklass mest intressanta om man vill ha en dykare för en bra bit under 10tkr.

CWC Royal Navy Diver Automatic (kolla in dess historia) och Certinas nya re-issue PH 200 med powermatic urverket (kommer i butik om några månader). Lånade bilder.
E8C96920-FA36-44F3-9178-2070C94287D0.jpeg

CE272EE8-9D37-4844-AD90-0CB972DDEA33.jpeg

Tillbaka
Topp