• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp mig välja nästa klocka

Vilken skulle vara bäst?

• Oris Aquis Date 2017 Blå och en Dressig Klocka för 6000kr.

Röster: 4 21.1%
  • En Tudor Heritage Black Bay 41 OWG style

Röster: 15 78.9%

• Totala väljare
    19

TobiasD

Pandion
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena KS,

Jag har bara varit klocknörd sedan Juni, men kan inte få nog! Jag har gått från en Skagen till en Longines Conquest och en Oris Carlos Coste, på tre månader. Med ungefär 4 klockor där emellan. Nu har jag dock bestämt mig för att satsa på antingen en eller två klockor som jag ska ha en längre period, innan jag flippar. (Klockhobbyn är dyr)

Jag har kommit fram till två alternativ, både innebär försäljning av Orisen och Longinesen.

Nummer 1: Sälj klockorna och köp en Oris Aquis Date 2017 med blå sunburst tavla och en annan, mer dressig klocka i läder för runt 6000 kr (har inte hittat en jag gillar ännu, förslag är välkomna)

Oris-Aquis-Date-Gradient-Blue-4.jpg

Nummer 2: Sälj klockorna, vänta tills nästa lön och köp endast en Tudor Heritage Black Bay 41 med stålband, läderband och ett par NATO's. Det blir alltså en sorts OWG klocka.

tudor-heritage-black-bay-41-03.jpg

Jag har gjort en omröstning, rösta gärna men berätta också varför du valde det alternativet :)

Tack KS!

Hade valt nr 2 om du inte är ute efter vattentätheten. I mitt tycke en snyggare klocka helt enkelt. Funkar dressat, men också sportig. Men varför inte slänga in ett tredje alternativ. Spara lite till och köp en Rolex, tex Datejust Det är ju ändå där man hamnar till slut :)

• Like
Reactions: Man
Tillbaka
Topp