Hej forumet.
I dessa OWG-tider måste vi alla blicka framåt. Denna gång mot varmare och ljusare tider. Situationen är den att jag är nöjd med min dressage (nomos orion) och jag är nöjd med med vardagsklocka (grand seiko Sbgx093). Jag är också nöjd med min beater (g-shock gmw-b5000). Men mellan vardag och beater skulle jag vilja klämma in en jeans-och-tshirt klocka, som kan funka på stranden, i skärgården och på grillningen. Den ska tåla lite stryk (men inte så mycket som beatern) lite vatten, och inte vara för dyr. För närvarande har jag tre kandidater, men är öppen för fler:
Kandidat 1. Hamilton the hack
+
Kandidat 2. Oris 65
+
Kandidat 3. Vostok amphibia
+
-
Beslutsångesten är total och paralyserande.
OWG-disclaimer: inga klockor byttes eller provades vid skapandet av denna tråd.
I dessa OWG-tider måste vi alla blicka framåt. Denna gång mot varmare och ljusare tider. Situationen är den att jag är nöjd med min dressage (nomos orion) och jag är nöjd med med vardagsklocka (grand seiko Sbgx093). Jag är också nöjd med min beater (g-shock gmw-b5000). Men mellan vardag och beater skulle jag vilja klämma in en jeans-och-tshirt klocka, som kan funka på stranden, i skärgården och på grillningen. Den ska tåla lite stryk (men inte så mycket som beatern) lite vatten, och inte vara för dyr. För närvarande har jag tre kandidater, men är öppen för fler:
Kandidat 1. Hamilton the hack
+
- Bra storlek
- Bra pris
- No-date
- Lug holes!
- Ingen länk (den finns, jag vet, men klockan passar inte med den)
- Blästrad boett (repkänslig)
- Bara 50 WR
Kandidat 2. Oris 65
+
- Fantastisk länk
- 100m WR
- Lite dyr
- Ett hårstrå för stor
- Blir det kupade glaset känsligt?
Kandidat 3. Vostok amphibia
+
- Snorbillig
- Tålig
- "Äkta" klocka med gedigen historia
- Bra storlek
- No-date
-
- Bedrövlig originallänk
- Jag hittar fan inget band som funkar bra till den
Beslutsångesten är total och paralyserande.
OWG-disclaimer: inga klockor byttes eller provades vid skapandet av denna tråd.