• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp min kompis hitta klocka

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Hej på er!

En kompis till mig söker ny klocka. Han vill ha något svart eller marinblått, gärna likt en Breitling Chronometer. Kan ni hjälpa mig hitta alternativ?
Jag utvecklar gärna mer när jag kommer hem från jobbet, men hans budget är max 2000 riksdaler.


Tack på förhand!
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Tack för alla tipsen!
Som jag nände tidigare, det är en kompis till mig som söker klocka, och han är ingen nörd som oss andra;)
Hans första prislapp var 1000 kronor, men jag fick han att höja sig något efter kort diskusion.

Han är student, och planerar även att vara det några år till. Att då spara ihop till en Breitling kommer tyvärr inte vara ett alternativ för honom.

Har ni tips på specifika modeller så skicka gärna med dessa, då jag inte har någon erfarenhet av varken Invitia, Seiko eller Festina.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Tackar för tipsen!

Efter lite efterforskningar är det kronograf han vill ha. Jag visade honom en Certina DS Podium, men han var mer intresserad av en Seiko. Hur är Seiko SPC081P1?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur är Seiko SPC081P1?

Tråkig modell om du frågar mig. Då hade jag hellre köpt en snzg11 eller en snzh53. Om han nu nödvändigtvis vill ha en blå kronograf och inte vill lägga mer pengar, så hade jag kört på en SSB039.
Man får dock vara beredd på att länkarna är rätt kassa i den prisklassen. Jag hade slängt länken och köpt ett brady strap. -Kanske med blå söm för att matcha. De är riktigt bra för pengarna.
 
Topp