• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp min SKX går för fort!

VictorDoe

Breitling
Hej!
Jag köpte en begagnad Seiko SKX013 här på KS men det visar sig att den går alldeles för fort. Den går säkert 7-10 minuter för fort per timme. Jag har ingen kunskap om att serva eller fixa jag tänkte kolla om det finns någon som haft liknande problem och tips på hur man löser det, alternativ om det finns någon som är duktig på att fixa som kan tänka sig göra en hobbyservice på den?

Hälsningar, Victor
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tyvärr rätt vanligt fel på nyare seiko . Knappt värt att serva . Blir sällan bra heller. Känns som var varannan SKX007/009 har problem med verket.
Men om det bara är balansen som felar så känns det ju onödigt att behöva serva hela verket på en kanske näst intill ny klocka (har fått för mig att dessa problem oftast uppstår nära inpå nyköp?)

Edit: 2:a på bollen.
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Hej!
Jag köpte en begagnad Seiko SKX013 här på KS men det visar sig att den går alldeles för fort. Den går säkert 7-10 minuter för fort per timme. Jag har ingen kunskap om att serva eller fixa jag tänkte kolla om det finns någon som haft liknande problem och tips på hur man löser det, alternativ om det finns någon som är duktig på att fixa som kan tänka sig göra en hobbyservice på den?

Hälsningar, Victor
Det är inte du som går för långsamt då så du inte hinner med?
Framgick inte det i annonsen skulle jag ta upp det med säljaren och hoppas han kände lite ansvar.
Tror inte det är värt att lämna in den på service.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inte helt hundra men tror det är just 7S26C som är största problemet med. Hur som så kan man säkert testa att byta fjäder och justera den och se om det löser problemet.
Kan mycket väl varit så, minns i alla fall att de ändrade något vid ruckningen och att problemet inte gäller alla serier.
 
Topp