• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp! Mitt urverk gick sönder.

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Hej alla,
Tyvärr - efter att ha moddat min Seiko SKX013 hände det som inte fick hända. Verket for från brösthöjd ner i köksbordet och jag misstänker att balanshjulet är kaputt. "Vajjern" i balansen stack ut så att säga.

Nu söker jag er hemmafixares hjälp!

Tanken är att köpa ett nytt 7s26 verk och bara flytta över tavlan och visare till detta. Tips på vart detta verk inhandlas och vem som skulle kunna hjälpa mig med arbetet mottages tacksamt! Har kollat lite på CousinsUK men verkar inte hitta något 7s26 verk där.

Följdfråga, fick tips av alltid lika trevlige @FOQ att ett "NH36" kanske passar: https://www.cousinsuk.com/search?SearchTerm=Nh36 kan någon bekräfta att det passar i en Skx013?

Är jag ute och cyklar? Är det någon som är riktigt rutinerad som tänker "Men vad fasen, man kan ju bara byta balanshjulet" så mottages alla tips och trix tacksamt :)

Tack snälla på förhand!
 

TKR

Breitling
Hei!
NH36 har samme størrelsen som 7s26 og skal passe. Du må endre på dagskivan så at den passer med kronan kl 4 (NH36 er tilpasset kronan kl 3!!). Du må også sette over den svarta spaceren fr 7s26. Den gråa som sitter på NH36 er for stor.
Da får du hacking og håndopptrekk på kjøpet.
TKR / Oslo Norge
Skx007 modded.jpg

Ps
Min siste mod av Skx007 (NH35 urverk)
 
Senast ändrad:

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Hei!
NH36 har samme størrelsen som 7s26 og skal passe. Du må endre på dagskivan så at den passer med kronan kl 4 (NH36 er tilpasset kronan kl 3!!). Du må også sette over den svarta spaceren fr 7s26. Den gråa som sitter på NH36 er for stor.
Da får du hacking og håndopptrekk på kjøpet.
TKR / Oslo Norge
Skx007 modded.jpg

Ps
Min siste mod av Skx007 (NH35 urverk)
Tack för ditt svar! Klockan är inskickad till duktig forumvän som skulle ta sig en titt :) Men då vet jag att NH36 skall funka i värsta fall!
 
Topp