• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp! Nytt armband till Orient Mako

ol'dirtyfilip

Breitling
Hej klockfantaster!

Tänkte fråga er på forumet om lite hjälp. I veckan bestämde jag mig för att köpa en Orient Mako som min första riktigt klocka. Jag beställde den från nätet ( http://www.creationwatches.com/prod...mako-automatic-cem65004b-mens-watch-2694.html ) där jag tyckte jag fick en bra deal.

Nu till problemet, värt att tillägga är att jag är helt grön när det gäller klockor så det kan finnas en jätteenkel lösning eller ingen lösning alls, det är ett band av gummi på den klockan jag har beställt, och det jag vill ha är ett metallarmband. Jag trodde att det bara var att byta ut det mot ett metallarmband men det är visst olika mått på olika band osv som förvirrar saken.

Jag har försökt hitta en lösning själv utan framgång så jag hade verkligen uppskattat om någon kunde plocka fram ett par metallband som passar till min klocka, helst inte för dyra.

Tack på förhand! :)
/filipR

Hugii

Audemars
Hej
Välkommen hit och grattis till klockan!
Jag har aldrig haft en Orient, men vad jag kan se så är det en 22mm "lug width" eller "band width".
Då ska du leta efter ett band som är 22mm brett.

Om du googlar fram andra säljare av klockan kommer du att se att de anger "band bredd" under specifikationer...

Lycka till i sökandet :)

Skeeter

Panerai
Tänk bara på att beroende på vad du köper för mesh så kan det behövas verktyg för att korta bandet till rätt längd

Topp