Rotade runt i min mors gamla smycken idag och fick en av hennes gamla klockor. Den är säkert 15-20 år gammal. Vet absolut ingenting om klockor så jag googlade lite. Märket är Orient, men ingen aning om den är äkta. Vad tror ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej,Rotade runt i min mors gamla smycken idag och fick en av hennes gamla klockor. Den är säkert 15-20 år gammal. Vet absolut ingenting om klockor så jag googlade lite. Märket är Orient, men ingen aning om den är äkta. Vad tror ni?
Min far efterlämnade en Orient, från samma tidsperiod, -90 talets början. Jämför man klockorna så visst, den är äkta!Rotade runt i min mors gamla smycken idag och fick en av hennes gamla klockor. Den är säkert 15-20 år gammal. Vet absolut ingenting om klockor så jag googlade lite. Märket är Orient, men ingen aning om den är äkta. Vad tror ni?
Samma säger jag och glad att det är äkta varaJapp!
Det är bara att stoppa i ett batteri och börja använda klockan!
Välkommen hit!
Hoppas du stannar i gemenskapen!
Finns tydligen DW-fake har jag läst här på forumet, så varför inte Orient?Replika av orient? Värt![]()
Har sett DW-kopior i Hong Kong, såg ett gäng sist jag var därFinns tydligen DW-fake har jag läst här på forumet, så varför inte Orient?
Sjukt.Har sett DW-kopior i Hong Kong, såg ett gäng sist jag var där![]()
Allt som säljer som smör, kopieras!Har sett DW-kopior i Hong Kong, såg ett gäng sist jag var där![]()
Såg ett väldigt intressant youtube klipp om hur saker kopieras i kina, slutsatsen var att om du är framgångsrik som kommer någon att sno din idé och sälja en kopia oavsett produktAllt som säljer som smör, kopieras!
DW självklart!
Rolex jo, det vet vi alla!
Bic pennor, Jajjamen!
Priset har ingen betydelse! Det handlar bara om att sälja mängder!
??DW-kopior fanns i lobbyn på vårt hotell när vi var i Fuengirola i våras. Fast kollade man noga så stod det OW ("Original Watch"). De kostade typ halva priset av en riktig DW - dvs mellan 50-75€. Sjukt grymt.
Sorry för OT.