• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp! Rolex Submariner! Hjälp!

John R

Panerai
Smider planer vid poolkanten! Jag skaffade mig en Davosa Substitute nyligen. Modellen har förgiftat mitt sinne och nu känner jag att det är dags för the real deal!
Det måste omorganiseras lite i klocklådan. DJ får gå och in kommer Submariner. Den får då vara grundbulten i lådan. Sedan får jag leta och spana på nått som håller en lite mer dressig approach lite senare.

Får jag vad jag vill ha för Datejusten så kommer jag ha runt 30K att submarinera för.

Nu återstår bara en sak och det är hjälp från er.

Jag vill ha lugg holes, plexi , matt tavla det funkar med guld index men då helst med matt tavla och oysterlänk.

Vad tror ni? Vilken ref skall man leta efter? Vad kostar en 1680 i ok bruksskick?

Är det nått mer man skall tänka på när man köper just en sub! Har hittat sidor som kränker fejkade urtavlor skrämmande lika originalet. Vilket resulterade i att jag tänkte oj oj vad lätt det är att bli blåst!

Tacksam för er hjälp! Bomba gärna med bilder!!

/ John R

P.S Länge leve Bamseklubbeb D.S


EtYz0.jpg
 

Obeedoobe

Friends of KS
Tjena John R!
Vill du dra mig ett PM när din DJ ska lämna? Måste försöka få tyst på min sambo.
Lycka till med resan, är själv sugen på att ta samma rutt.

Mvh
 
Bra val :)

5513 eller 1680 om du ska ha plexi, eller så kör du på en safir och köper en 14060 med bara 2 raders tavlan, du kan nog hitta en komplett för 30lax tror jag... m.a.o skit i möglet :)

web1.jpg
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
masterkiller skrev:
Bra val :)

5513 eller 1680 om du ska ha plexi, eller så kör du på en safir och köper en 14060 med bara 2 raders tavlan, du kan nog hitta en komplett för 30lax tror jag... m.a.o skit i möglet :)

web1.jpg

+1

Jag gav runt 30k för denna med länk och box. En början till viss patina syns på index om man tittar noga, dock ej på bilden. Gillar den rena urtavlan.
Kul att du föll för suben, du kommer inte bli besviken! :D
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1353931337.788281.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1353931337.788281.jpg
    161.4 KB · Visningar: 814

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Klart du ska ha en vintage-sub.

Både 1680 och 5513 är riktigt trevliga klockor.

Jag har haft en 1680, samt två 5513. Varav den ena 5513 hade vitguldsindex och den andra var matt.

Min favorit bland dessa är 5513 med matt tavla. Kombinationen av en väldigt clean och klassisk tavla tillsammans med det fantastiska plexit är det som gör den till en vinnare.

Hade jag varit du, så hade jag letat efter en 5513 med ett schysst, lite blekt insert.

Kolla med de seriösa handlarna på VRM. t.ex Jacek på hqmilton.com

Beroende på skick och tillbehör brukar de ligga runt 30 upp till cirka 40.
En 5513 head only med vitguldsindex går att hitta under 30.

Här en bild på min fd 1680 på oyster...
v1IaI.jpg
 

Tias.F

Cartier
Har du kollat nåt på VRF? kollade bara snabbt och där finns t.ex den här http://www.network54.com/Forum/207673/t ... %281996%29

Den går på ca 35k men det är med box och papper, inom EU vilket är en fördel.

Rätta mig om jag har fel men jag tror inte det finns matta tavlor med applicerade index. Matta tavlor innebär målade index, vilket innebär högre pris. Men om du vill ha plexi och no date så är en 5513 från tidigt 80-tal och framåt ett bra alternativ men då får du glansig tavla och applicerade index, sån kan du hitta för 30 typ..

Lycka till i jakten! Jag suktar själv efter en ovan nämnd 5513...
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Det löser vi JR......men byt till Vintageforumet......så slipper du få så många usla tips :D .....modernisterna är hjälplöst akterseglade......
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Lyssna på Davvan. Vem vill ha en klocka som ser ut att komma från Toys r us? ;)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor

jabla

Sarlacc
Är du helt säker på att det är en sub du vill ha, varför inte en 1675 GMT med svart vridring och oysterlänk?
 
Topp