• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp sökes!

_jimmyT_

Cartier
2-Faktor
Har en Omega Seamaster 30, 60-talare som jag som vanligt drog upp i morse och allt var som vanligt. 1timme senare så stannade den, kronan sitter fast om man försöker snurra den åt rätt håll, men går att snurra baklänges.

Någon som vet på rak arm vad som kan ha hänt? Priside kring lagning? Någon på forumet som kan rekommenderas eller någon urmakare i Göteborgsområdet?

Tack på förhand!

65546D26-CAE8-4688-A08F-6D604B1B3EFA.jpeg
 

Fadershan

Patek
Har en Omega Seamaster 30, 60-talare som jag som vanligt drog upp i morse och allt var som vanligt. 1timme senare så stannade den, kronan sitter fast om man försöker snurra den åt rätt håll, men går att snurra baklänges.

Någon som vet på rak arm vad som kan ha hänt? Priside kring lagning? Någon på forumet som kan rekommenderas eller någon urmakare i Göteborgsområdet?

Tack på förhand!

65546D26-CAE8-4688-A08F-6D604B1B3EFA.jpeg
Vet du när den serbades senast! Om inte så är det service+ ev.reperation. Har du skruvat upp den max? Min gissning är att det sitter skit i kuggarna.
 

_jimmyT_

Cartier
2-Faktor
Vet du när den serbades senast! Om inte så är det service+ ev.reperation. Har du skruvat upp den max? Min gissning är att det sitter skit i kuggarna.

Okänt när den servades senast, så säkert ett bra tag sedan.
Ja brukar dra den max, och den har senaste två åren gått perfekt, knappt någon gångavvikelse alls, så lite tröttsamt att den nu står helt still.
 

Fadershan

Patek
Okänt när den servades senast, så säkert ett bra tag sedan.
Ja brukar dra den max, och den har senaste två åren gått perfekt, knappt någon gångavvikelse alls, så lite tröttsamt att den nu står helt still.
Tröttsamt säkert men inte jättekonstigt. Ett oservat ur kan hålla tid perfekt men må dåligt på många andra sätt. Den kan även ha god amplitud och ingen haltning och stanna tvärt. Räcker med lite smuts i kuggen så stannar det eller en lossnad skruv i balansen m.m. m.m. Ingen annan än möjligtvis en hobbymeck kommer att endast åtgärda den specifika anledningen till stoppet utan det kommer bli service + ev reparation.
 
Topp