• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp: Seiko automatic 17 jewels 7005-2000

Jonathan11

Breitling
Tjena!

Jag är hyfsat ny på forumet och i klockvärlden. Letade lite i min pappas byrå och hittade ett par klockor. Det var inga speciella förutom en gammal automatisk Seiko som jag skulle vilja veta lite mer om. Modellen är: Automatic 17 jewels 7005-2000 (tror jag iallafall).
Den funkar fortfarande men inte riktigt som den ska, om jag rör på den så går den igång men inte i flera timmar.

Så... jag skulle vilja serva den och köpa ett ordentligt strap och börja använda den men är det värt det? Och om det är värt det vart ska man serva den i Stockholm? (Den är rätt så sliten)

Bilder:

(Har inget natostrap förutom det här som jag fick med nån tidning för jättelänge sen)











Bonus:



 

Jonathan11

Breitling
Får se vad jag gör, såg en gå för runt 200kr på kaplans för några dagar sen men skulle ändå vilja fixa till den.
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
Enligt seikocalculatorn jag råkar ha på datorn är den tillverkad i januari 1972, kan ju vara kul att veta :)

Jag skulle kolla med farfarsklocka i sthlm.

Annars kan man hålla koll på tex ebay och liknande, 7005 är mig veterligen inget ovanligt urverk.

Mvh Robin
 

Jonathan11

Breitling
Enligt seikocalculatorn jag råkar ha på datorn är den tillverkad i januari 1972, kan ju vara kul att veta :)

Jag skulle kolla med farfarsklocka i sthlm.

Annars kan man hålla koll på tex ebay och liknande, 7005 är mig veterligen inget ovanligt urverk.

Mvh Robin


Tack för datumet :) alltid kul att veta.

Ska definitivt besöka farfarsklocka då jag även har en till gammal klocka som jag tänkte kolla upp.
 
Topp