Det finns endast en lösning på ditt problem med ditt fina ur; nämligen Propellerfett! Det som inte särskilt många vet, är att Propellerfett kan lösa det mesta här i tillvaron. När det kommer till klockor blir det lite speciellt faktiskt. Nu är det ju inte så att gemene man bara kan gå och köpa Propellerfett hursomhelst, någon ordning måste det ju vara. Det finns vissa utvalda butiker här i landet som säljer Propellerfett, dom kan finnas lite här och där, man vet ju liksom aldrig någonting. Och när man har lyckats hitta en butik som har Propellerfett att tillgå, nu skall jag berätta en hemlighet, (berätta inte för någon snälla..!) så ligger oftast
den Propellerfettsbutiken i en källarlokal långt under jorden och allt är skumt och mystiskt och det doftar Propellerfett i hela lokalen på ett jättekonstigt sätt. Och av någon anledning drivs denna Propellerfettsbutiken av ett trevligt pensionärspar som bjuder på kaffe med påtår, men glöm det där med kaffe blatte, dom kör med helt vanligt svenskt Gevalia och det är ingen ide´ att fråga om mjölk och socker och sånt.
Och sedan måste man bevisa att man är medlem på Klocksnack på ett eller annat sätt för att få köpa det minsta uns av Propellerfett. Säljes endast på tub a 12 mg eller i s.k "Pundartunna" som då innehåller 514 liter Propellerfett. Vinsten i att köpa s.k "Pundartunna" minskar då drastiskt med 45%.
När man sedan har införskaffat Propellerfett, kommer vi till ett annat problem, hur få in Propellerfettet i själva urverket? Det finns en lösning! Ge aldrig upp hoppet!
Det hela handlar om att åka till Birmingham!
Där finns nämligen en liten butik i den idylliska utkanten av staden som säljer Propellerfetts-sprutor. Dessa är mycket viktiga för processen och ditt liv i helhet. Denna lilla mysiga butik har drivits av P J Harvey and Sons i generationer sedan 1675 och är specialiserade på just Propellerfetts-Syringes som det heter på engelska!
Inga problem, allas våra liv blir bättre!!!
Och nu till själva processen: DETTA ÄR MYCKET VIKTIGT!!! När du borrar ett hål i boetten för att tillföra Propellerfett i urverket, använd endast 00,4 mm borr!
Själva borrningen går till så här: Vänd klockan mot Dig och kom ihåg att BORRNING kan endast utföras av BEHÖRIG ansvarig enligt ISO 4684564 som har nära till lek och skratt.
Så att säga: Vänd klockan i en riktning som innebär att du kan se reflektionen av själva urtavlan fast i en annan vinkel innan du börjar borra, DETTA ÄR MYCKET VIKTIGT!!! Vinkeln skall i så fall motsvara ca 35% av den ursprungliga vinkeln.
Då börjar man borra sakta men säkert igenom boetten, detta brukar ta ca 18 minuter.
Sedan är det inga problem att spruta in Propellerfett i urverket.
När Propellerfettet har gjort sin verkan, detta kan handla om sekunder eller månader, ibland flera år, då måste man verkligen vara på sin vakt!
Har vinkeln varit fel från början är det bara att göra om hela processen!
Har man skakat om klockan måste man fråga sig?
Och i så fall varför?
DETTA ÄR MYCKET VIKTIGT!!!
Klockan ifråga måste skakas om!!!
ANNARS KAN URVERKET TA SKADA!!!
Det kan leda till att balanshjulet får defekter som man senare aldrig får höra talas om.
OCH ETT KUGGHJUL SOM BLIR SNETT!!!
Ingen vill ha ett kugghjul som är lite så där lagom snett i sin klocka!
Därför ÄR DET MYCKET VIKTIGT att hela denna operation måste utföras i totalt mörker!
DÄRFÖR ATT UV-LJUS KAN SKADA TILL DEN MILDA GRAD!!!
Om man håller klockan och svingar den i en båge fram och tillbaka blir allt bra igen, för då blir den en kronometer och Propellerfettet har löst det hela problemet. Tack för tipsandet!