• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp - Sinn UX / U2 - Bra beaters?

m_s

Patek
2-Faktor
Jag kollar runt hej vilt efter mitt nästa inköp, på kartan finns allt från MM300, Sumo etc. Senast idag dök även Sinn UX upp som kandidat då jag satt och läste igenom deras produktbok där det fanns massa sköna berättelser om hur klockorna (framförallt U2 och UX) nyttjas på äventyrsresor etc. Tyskt utbåtsstål, oljade quartz-verk som håller till 5000m, officiell klocka åt tyska special forces etc etc. Låter som en otrolig beater med vad jag kan tycka ändå är OK prislapp (15-20k).

Var förbi Erikssons Urhandel i Sumpan men de hade rätt begränsat utbud inne, fick lite historia bakom märket och klämde på det som fanns, trevligt besök som inte helt mättade min aptit. (hade kanske tom spontantköpt en UX om den funnits inne).

Har även kikat runt lite på nätet och just UX är den jag faller för rent estetiskt, även U2 finns med på radarn. Deras länkar verkar schysta förutom låsen som känns billiga. Tycker deras gummi-band ser trevliga ut och jag är inte alls främmande för att köra med det för att få det så "praktiskt" som möjligt!

Självklart passar jag på att vända mig hit också för att höra om någon har erfarenheter av Sinn att dela med sig, hur fungerar dem, hur håller länkar / gummiband etc etc. Tar tacksamt emot av vad ni vet! :)
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: Hjälp - Sinn UX / U2 - Bra beaters?

UX är grym. Sålde dock min i höstas till förmån för annat och vem tjyven badar annat än på sommaren ändå. Sinns gummin är sköna och mycket prisvärda. In short, en jäkligt bra och salt klocka!
 

Skolläraren

Panerai
Jag kan väl inte direkt säga att jag lever ett äventyrligt liv, men min Sinn U1:a hänger med mig vart jag än ska: på jobbet, ut i skogen, när jag gör hemmasysslor, är på festligheters osv. Det enda som under denna tid är några ytterst tunna deskdives på spännet, och dessa stör inte mig det minsta. Jag har inte fått en enda ding eller repa någonstans på klockan i övrigt.

Det är en ordentligt, stabil och toolig klocka vars visare delar mångas åsikt. Jag personligen älskar deras tydlighet, men vissa tycker att de ser för mycket ut som Lego. Länken är stabil och bra, men jag kan bara jämföra med mode-klockors länkar eftersom det är de enda som jag har haft i min ägo.

Lycka till med letandet! Jag köpte min ny via Chrono24 för 13.000:- ungefär, så jag kan varmt rekommendera Uhrenfreund.
 
Topp