• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp! Ska införskaffa min första Rolex!

Hej,

Ja, som rubriken lyder har jag nu bestämt mig för att införskaffa min första Rolex klocka. Då jag inte har sådär superkoll på klockor skulle jag behöva få lite frågor besvarade.

Först och främst undrar jag hur det ser ut med försäkringar på så dyra klockor? Går det på hemförsäkringen eller är det någon speciell klockförsäkring man köper till?

Spelar det någon roll vilket land klockan är inköpt för just försäkring?

Eftersom jag tänkt köpa en begagnad klocka från en privat person, undrar jag hur jag kan göra för att försäkra mig om att klockan är äkta. Finns det någon butik man kan göra upp affären i där dom kollar upp äkthetsintyg?

Välkomnar alla tips ni har.

Hälsningar
Lord

Hej,

Ja, som rubriken lyder har jag nu bestämt mig för att införskaffa min första Rolex klocka. Då jag inte har sådär superkoll på klockor skulle jag behöva få lite frågor besvarade.

Först och främst undrar jag hur det ser ut med försäkringar på så dyra klockor? Går det på hemförsäkringen eller är det någon speciell klockförsäkring man köper till?

Eftersom jag tänkt köpa en begagnad klocka från en privat person, undrar jag hur jag kan göra för att försäkra mig om att klockan är äkta. Finns det någon butik man kan göra upp affären i där dom kollar upp äkthetsintyg?

Hälsningar
Lord
Välkommen till forumet.
Det finns många trådar om dessa, där sökfunktionen hjälper dig att hitta svar på samtliga av dessa frågor.
I övrigt kan jag rekommendera att försöka köpa något här på KS Köp & Sälj. Bidra lite till forumet också under en vecka så kan du posta en köpesannons.

Hej! Varmt välkommen.

Finns gott om tips på det du letar efter. Kolla i recensions avdelningen så har du en bra guide för ditt första klockköp.

Prata med ditt försäkringsbolag då det är olika för varje.

Kaplans auktioner kan genomföra värdering/äkthetskntyg men det kostar.

Köp säljaren och är affären för bra för att vara sann så är den inte det. Kolla runt här på vad klockan brukar kosta. Tänk på servicehistoirik etc.

Välkommen!

Ta hjälp av forumet!

När du bestämt dig för budget eller vilken klocka du tänkt dig så är det många som kan hjälpa dig.

Forumet kan nog vara behjälpligt med vad du borde ha i budget också ;)

Hej,

Hälsningar
Lord
Köp gärna en lupp för att inspektera klockan noggrant innan köp.
Begär gärna äkthetsintyg om möjligt.
Ta med eventuellt servicebehov i kalkylen.
Själv föredrar jag även fullset vid köp av icke vintage modeller.
Lycka till och hoppas du hittar något passande.

Tillbaka
Topp