• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp! Skicka klocka till okänd mottagare i Gävle.

Ontrackpiraten

Guld
2-Faktor
Hej vänner

Jag vill sälja en klocka till en herre i Gävle. Klockan säljs via Blocket men då värdet överstiger 10 000kr kan jag inte använda mig av tjänsten Blocketpaket.
Denna tjänst hade annars löst mitt problem.
Nu undrar jag hur jag ska kunna skicka klockan till en köpare i Gävle utan att han betalar innan jag skickar? Jag vill ju inte skicka utan att få betalt och köparen vill inte betala utan att veta att han får klockan.
Känner någon här till ett bra sätt att lösa detta? Kanske någon här bor i Gävle och kan tänka sig att hjälpa till med affären?

Jag hade verkligen uppskattat er hjälp.

Mvh
Robert

Bor inte i Gävle, men vet att några här gör det (vill inte outa någon).
Du kanske får några PM?
Om köparen kan tänka sig att åka upp till Hudiksvall så kan han få klockan på mitt jobb (kameraövervakat), och jag kan hålla den tills du fått swish? Detta förutsätter då såklart att ni är etthundratusenmiljoner procent överens om affären och priset.

Bor inte i Gävle, men vet att några här gör det (vill inte outa någon).
Du kanske får några PM?
Om köparen kan tänka sig att åka upp till Hudiksvall så kan han få klockan på mitt jobb (kameraövervakat), och jag kan hålla den tills du fått swish? Detta förutsätter då såklart att ni är etthundratusenmiljoner procent överens om affären och priset.
Tack. Jag tar gärna emot din hjälp. (Om jag inte tar helt fel så är du just nu ägare till en gul Seawolf som varit i min ägo?)
Har du en känning i Gävle som kan vara positivt inställd till att hjälpa till så får du gärna tipsa hen om mitt fall.
Annars ska jag höra med köparen om denne kan ta sig till Hudiksvall.

Om det inte är mycket över 10 000:- kanske du kan få köparen att lägga överskjutande belopp som handpenning och ta resten via Blocketpaket?

Tillbaka
Topp