• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp! Vad tusan ska jag ta mig till? Omega Seamaster Bumper Tropical Pantina

blasam

Breitling
Hejsan!
Jag sitter på en Vintage Omega Seamaster Bumper, med Tropical patina som börjat lossna.
Numera skramlar det runt små flagor inuti som jag är rädd skall hitta ner i mekaniken.

Jag har varit inne hos 2st Urmakare som knappt vill röra vid den - då vad jag förstår det som, kan göra att bl.a lossnar mer och dem vill inte läggas på något ansvar om något skiter sig. Har även vart inne hos certifierad urmakare som isåfall vill skicka den på service till Schweiz, men det kommer kosta mycket mer än vad jag betala för den/den är värd.

Jag gillar den så otroligt mycket och tycker det ser jäkligt ballt ut med delvis patinan (även om det lossnat lite).
Men vad tusan ska jag ta mig till? Är det helt kört om jag inte lägger 10k på en restaurering?

Eller finns det möjligtvis någon hjälte därute som tror att det kanske går att försöka få bort flagorna som skramlar runt där inne? Jag är medveten om att det kommer väl antagligen lossna ännu mer med tiden.

Än sålänge tickar den på fint.
 

Bilagor

  • IMG_4621.jpg
    IMG_4621.jpg
    379 KB · Visningar: 4
  • IMG_4622.jpg
    IMG_4622.jpg
    382.2 KB · Visningar: 4
  • IMG_4623.jpg
    IMG_4623.jpg
    330.5 KB · Visningar: 5

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Vad är status? Du vill enbart öppna rengöra/ta bort flagorna och sen stänga den igen. Eller är klockan i behov av en service?
 

DrKlocka

Audemars
2-Faktor
Låter inte som du varit hos någon riktig urmakare.

Gå till någon riktig verkstad istället.
 
Topp