• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp

Erikmålare

Breitling
Tjena jag har ett litet problem, för ca en månad sedan så sålde jag en klocka till en lirare över blocket. Och nu igår så får jag ett sms där han skriver att jag har lurat honom då klockan gick sönder efter en dag...
Jag frågar förstås vad som har hänt med klockan och han säger att den slutar fungera när man inte använder den vilket ej är speciellt konstigt då det är ett automatiskt urverk, vilket han inte visste vad det var för nått men jag förklarade och då fick han igång den igen. Men enligt honom så har också ena visaren lossnat Vilket jag tycker känns som att det är han som har varit oaktsam. Eftersom jag hade använt den till och från i ca ett halvår innan utan att nånsin ha tappat den eller liknande. Sen tycker jag att det är konstigt att höra av sig nu om klockan gick sönder för en månad sen.
Nu vill han ha tillbaka pengarna men jag har förstås ingen lust att betala tillbaka om det är han som har haft sönder klockan. Vad hade ni gjort?
 

Makkanxd

Rolex
Ja den var i fint skick och vi gjorde upp affären face to face där han kontrollerade att allting fungerade. Enligt mig är det som att köpa en bil och krocka den dagen efter och sedan vilja ha tillbaka pengarna...
Precis. Har du varit ärligt med det du sålt så har han ingen rätt att få tillbaka sina pengar.
Får man fråga hur mycket pengar det handlar om?
 

Erikmålare

Breitling
Tjena jag har ett litet problem, för ca en månad sedan så sålde jag en klocka till en lirare över blocket. Och nu igår så får jag ett sms där han skriver att jag har lurat honom då klockan gick sönder efter en dag...
Jag frågar förstås vad som har hänt med klockan och han säger att den slutar fungera när man inte använder den vilket ej är speciellt konstigt då det är ett automatiskt urverk, vilket han inte visste vad det var för nått men jag förklarade och då fick han igång den igen. Men enligt honom så har också ena visaren lossnat Vilket jag tycker känns som att det är han som har varit oaktsam. Eftersom jag hade använt den till och från i ca ett halvår innan utan att nånsin ha tappat den eller liknande. Sen tycker jag att det är konstigt att höra av sig nu om klockan gick sönder för en månad sen.
Nu vill han ha tillbaka pengarna men jag har förstås ingen lust att betala tillbaka om det är han som har haft sönder klockan. Vad hade ni gjort?
Tack ska läsa igenom och se om jag får någon hjälp därifrån
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_6590.GIF

Skicka denna bilden till honom.
 

Martinez

Omega
Det är köplagen som gäller vid affärer mellan privatpersoner. Köparens undersökningsplikt sträcker sig väldigt långt. Sen är det förstås en annan femma hur du väljer att hantera situationen för att hålla ett gott anseende inför kommande affärer etc.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Svårt att veta vad som krävs för att få en visare att lossna men han måste ju ha kört rätt hårt med den? Om han visste vad han köpte och du inte undanhållit något som han borde vetat så tycker jag det är hans problem. Äger han en kamphund eller ett schysst järnrör så hade jag tagit tillbaka den.
 

Makkanxd

Rolex
Svårt att veta vad som krävs för att få en visare att lossna men han måste ju ha kört rätt hårt med den? Om han visste vad han köpte och du inte undanhållit något som han borde vetat så tycker jag det är hans problem. Äger han en kamphund eller ett schysst järnrör så hade jag tagit tillbaka den.
Tänkte också så.. Finns många härliga typer i Sverige 2016.
 

Erikmålare

Breitling
För dom som är intresserade så försökte jag lösa det men det känns som att han motarbetar mig. Jag bifogar två bilder på dagens sms konversation men har valt att censurera numret då jag inte vill hänga ut någon så länge det inte är värre än så här
_20161001_153947.JPG
_20161001_154016.JPG
 

Pluto

Cartier
För dom som är intresserade så försökte jag lösa det men det känns som att han motarbetar mig. Jag bifogar två bilder på dagens sms konversation men har valt att censurera numret då jag inte vill hänga ut någon så länge det inte är värre än så här
_20161001_153947.JPG
_20161001_154016.JPG
Konversationen säger enligt mig, tillräckligt mycket om köparen. Jag hade strunat i honom fullständigt om jag fått sådan feedback.
 

paradis

Audemars
Du har gjort ditt på bästa sätt , erbjudit dig att titta på klockan,mm.Det verkar som att han vill ha lite pengar tillbaka, få den billigare .Strunta i honom .Har också läst , att man måste ha en extra Email adress när man säljer på Blocket , för att såna typer inte ska kunna jävlas , efter att affären har gjorts .
 

mouqvist

Rolex
Jag skulle skita i honom, inte svara varken samtal eller sms.
Han fick se och känna på klockan och har haft den i en månad. Och nu ska han få tillbaka halva summan?
Up yours!
 

Platinum

Cartier
Om klockan går sönder efter en dag så väntar man inte en månad på att prata med säljaren. Låter som att han har tappat den och inte vill betala själv.
Skriv att han får skylla sig själv för att ha väntat så länge och du mer än gärna hade varit hjälpsam om han faktiskt hade kontaktat dig inom rimlig tid.
 

Erikmålare

Breitling
Om klockan går sönder efter en dag så väntar man inte en månad på att prata med säljaren. Låter som att han har tappat den och inte vill betala själv.
Skriv att han får skylla sig själv för att ha väntat så länge och du mer än gärna hade varit hjälpsam om han faktiskt hade kontaktat dig inom rimlig tid.
Jo det är något sånt jag misstänker. Jag frågade varför han hörde av sig först nu men det hade han inget svar på. Jag får skriva nått sådant och hoppas att han förstår eller iallafall slutar försöka kräva mig på pengar
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Du har gjort mer än tillräckligt! Riktigt bra att erbjuda en träff för att gå igenom skicket, mer än så tycker jag verkligen inte du ska göra. Verkar lite konstigt att köparen inte ens kan ordna en bild, frågar du mig är han i behov av snabba pengar.
 
Topp