• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp

Hej alla!
Jag har ärvt en klocka å bara nyfiken på allt ni kan tänkas veta
Jag har själv noll koll på klockor
De finns ju på mobilen im jag skulle behöva veta tiden :p
Tack på förhand
Linda
1508068864727-1612270074.jpg

Bilagor

• 1508068966456-1666759761.jpg
    1508068966456-1666759761.jpg
    125.4 KB · Visningar: 34
Härligt band! Skulle rekomendera att ta den till en urmakare och bevara den väl.
Klockan med familjens historia är alltid kul

Referensnummer framgår av baksidan, 7005-7012, googlar du på det kommer säkerligen mycket information fram om klockan. Men som synes är det en guldplätterad stålboett, med ett automatiskt urverk. Gissningsvis tillverkad på 70-talet med tanke på boetten. Tror att om du postar i tråden som @Mw79 skrev i sitt inlägg så kommer du säkerligen få veta mer om klockan av de kunniga i den tråden.

I vilket fall tycker jag du ska lämna in klockan på service och använda den. :)

Kan inte så mycket pm Seiko, gillar däremot 70-talsklockor och denna klocka är en bra representant för dessa klockor!
Håller med om att du bör serva och använda den. Det är det bästa sättet att hedra klockan och den du ärvt den av! :)

Hej alla!
Jag har ärvt en klocka å bara nyfiken på allt ni kan tänkas veta
Jag har själv noll koll på klockor
De finns ju på mobilen im jag skulle behöva veta tiden :p
Tack på förhand
Linda
1508068864727-1612270074.jpg
Det är en skön känsla att ha en klocka på armen. Den fungerar både som tidvisare och smycke. Är det en arvegodsklocka har den även ett affektionsvärde. Jag brukar titta på mina ärvda ur och fundera över vilka strapatser de har varit med om!
De flesta äldre klockor har ju använts både till vardag och fest

Tillbaka
Topp