• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjärtklappning med 3 dagar gammal Sub

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Då har jag haft tur då. Har tappat en del klockor i mitt liv på olika underlag. Ingen har förstörts än. Ingen av dessa var rolex därav min kommentar ovan.
Allt är inte märkesspecifikt. Falltålighet har ju med konstruktion att göra. Det finns olika upphöngningar för urverk och olika skakskydd för balansaxlar, samt olika fjädrar, för att nämna några saker som påverkar. Det finns ju exempelvis ETA-urverk med bra stötskydd.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Allt är inte märkesspecifikt. Falltålighet har ju med konstruktion att göra. Det finns olika upphöngningar för urverk och olika skakskydd för balansaxlar, samt olika fjädrar, för att nämna några saker som påverkar. Det finns ju exempelvis ETA-urverk med bra stötskydd.


Jo jag vet. Jag var ironisk angående det märkesspecifika. Sorry. Bara för att vi skriver om det här kommer jag att råka ut för "oturen" som inte har drabbat mig än. Får nog ta på mig beatern ett par dagar.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Tror inte att du behöver oroa dig. Man märker direkt om någoting är fel.
Jag råkade tappa min GMTC på parkettgolv en gång, då gick den för fort direkt, ca 30-40 sek per dag. Fick lämna in för ruckning hos Rob (kostade 700 tror jag). Efter det fungerade klockan kalasbra igen.
 

kalufsen

Panerai
Tror inte att du behöver oroa dig. Man märker direkt om någoting är fel.
Jag råkade tappa min GMTC på parkettgolv en gång, då gick den för fort direkt, ca 30-40 sek per dag. Fick lämna in för ruckning hos Rob (kostade 700 tror jag). Efter det fungerade klockan kalasbra igen.
Jag verkar inte vara den ända i världen som tappat klockan iaf, skönt :) Tack för att du delar med dig
 

kalufsen

Panerai
Sumpade min härom månaden, inga P. En vanlig dag på jobbet för en Rolex.
Jo förstår det, men känns bara jobbigt att den fick vara "ny" i tre dagar.

Hittade en skavank på cyklopet, tror att det är ar behandlingen och inte en repa men den stör mig (mitt på), är det något en urmakare kan fixa? :) Har läst runt lite om pastor hit och dit men det vågar jag mig inte på.

image.jpg
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Jag råkade köra över min subC med en stridsvagn en gång i somras... Funkar hur bra som helst fortfarande. Denna sortens klockor klarar en hel del stryk.
Skämt åsido tror jag att du kan vara lugn.
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Jag tycker du ska behålla det ett tag. Kul "battlescar" och du har redan satt din prägel på klockan :)
 

kalufsen

Panerai
Skit i det ich utvärdera om ett halvår. Vem vet vad som händer nästa vecka... Eller nästa månad... Vi får såklart hoppas att inga fler olyckor är framme, men man vet ju aldrig.

Kommer att vänta, den länkbiten som tog större delen av smällen kan man inte byta ut heller (har ingen skruv) och då måste man köpa en helt ny länk, känns lite svettigt precis när man köpt klockan. Jag får se på det för att citera vonbahr som ett battlescar med en rolig historia :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Skulle aldrig byta ut glas eller länk för dem där små petitesserna! Kör på, använd klockan och var glad att det verkar som att verket klarat sig bra...
 

Ninen79

Audemars
Njut av din klocka och oroa dig inte, vill man ha en klocka i nyskick så ska den nog vara i kassaskåpet dygnet runt;)
En sub tål väldigt mycket och är snyggare ju mer repor/märken den får.
 
Topp