• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjärtklappning med 3 dagar gammal Sub

Doncorleone

Cartier
Jag hade nog väntat med att byta glas tills något värre inträffar (förhoppningsvis aldrig !), trist med nybytt och få en spricka direkt efter..

" de e ju en dag imorrn åå "
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Jag drog en Tudor-kronograf i stengolvet i gymets omklädningsrum för några år sedan. De kikade på den på Rob Engström och bytte kronan och kronhalsen som tagit smällen. Kommer inte ihåg vad det gick på, men det var i alla fall under självrisken på hemförsäkringens drulle.
 

kalufsen

Panerai
Jag drog en Tudor-kronograf i stengolvet i gymets omklädningsrum för några år sedan. De kikade på den på Rob Engström och bytte kronan och kronhalsen som tagit smällen. Kommer inte ihåg vad det gick på, men det var i alla fall under självrisken på hemförsäkringens drulle.
Tack för delad erfarenhet :) Tror att klockan har klarat sig rätt bra, men nu är den uppe på ca 8 sek sen jag senast ställde den, när är det läge att lämna in för koll/ruckning och hur länge bör man mäta för att få en så rättvis bild som möjligt? :)
 
Jo förstår det, men känns bara jobbigt att den fick vara "ny" i tre dagar.

Hittade en skavank på cyklopet, tror att det är ar behandlingen och inte en repa men den stör mig (mitt på), är det något en urmakare kan fixa? :) Har läst runt lite om pastor hit och dit men det vågar jag mig inte på.

image.jpg
Äh! Låt det gå ett par dagar sen glömmer man bort och uppskattar läget. Tänk på något annat så länge. Universum t.ex. Det blir bara större och större. Och här sitter du med ett märke på din klocka. Känns det bättre nu?
image.jpg
 

kalufsen

Panerai
Äh! Låt det gå ett par dagar sen glömmer man bort och uppskattar läget. Tänk på något annat så länge. Universum t.ex. Det blir bara större och större. Och här sitter du med ett märke på din klocka. Känns det bättre nu?

Faktiskt :) Jag har släppt skavankerna, mer rädd om urverket, osäker på om jag ställde klockan igår eller i förrgår, är plus 10 sek nu, om jag ställde den igår bör jag nog åka in till Rob och kolla upp den :/
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Trist när det händer så nära inpå köpet. Annars är det väl, som de flesta här ger uttryck för, bara en tidsfråga innan det blir lite märken. Klockan ska ju användas och märken kannan tycka är en del av charmen.
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Tråkigt att höra! Den första dingen gör alltid mest ont, men sen är inser man hur paranoid man är om man jämt ska undvika swirls och smårepor. Låt dina battle scars bli en del av din historia med klockan!
 
Topp