• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp att värdera ett fat font rolex/tudor insert

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hej,
Skulle behöva lite experthjälp att värdera ett fat font insett jag fick i en bytesaffär. Pluppen är inte tritium utan eftertillverkad, av forumprofilen gummo närmare bestämt.
Tänkte lägga upp det på K&S men skulle behöva lite hjälp av forumexperterna kring en rimlig prisnivå för detta insert?
För man vill ju inte hamna i "minst prisvärda" tråden ;)
Ps har någorlunda kolla på ett rimligt prisintervall så inga skambud via pm ds
Å så lite bilder (denna gång på rätt insert)
Tusen tack på förhand!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Menar du färgskavet eller pluppen?
Tog en bild på ett annat insert som jämförelse se bilden nedan. Fat font till höger.
image.jpeg
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg
Tycker det ser ut som mk3.....ver 2..utan att ta gift då jag inte är helt påläst.....pris är svårt.....ska man tro på utpriser på vrm....5-7 k.....men i Svedala vette katten......jag gav ca 1000 us för mitt som jag gillar lite bättre pga av fade...

Grymt, tack för det!
Jo priser är svårt då jag sett allt från runt 4-5 k upp till hutlösa 12-15k på bukten. Så all input uppskattas väldgt mycket :)
Ps grym flinga! Ds
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Jag tänkte låna tråden och faktiskt ställa samma fråga.
Vore tacksam för hjälp.
IMG_2805.JPG


IMG_2807.JPG

tack på förhand
 
  • Like
Reactions: PJW
Topp