• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hobbyhandla med klockor

Frosse

Cartier
En go gubbe på jobbet har en polare som tydligen köper och säljer rätt mycket klockor och verkar ha startat med något "billigt" för <10K och har jobbat sig uppåt och handlar nu med Daytonas etcetera. Tippar la på att han finns här på KS. Men nu till frågan.

Hur många av er här hobbyhandlar med klockor? Jag tänker inte på det vanliga flippandet utan mer köper in och säljer direkt, antingen här på KS eller via andra kanaler som Blocket och andra handlare. Vore kul att veta :)
 
C

China

Guest
En go gubbe på jobbet har en polare som tydligen köper och säljer rätt mycket klockor och verkar ha startat med något "billigt" för <10K och har jobbat sig uppåt och handlar nu med Daytonas etcetera. Tippar la på att han finns här på KS. Men nu till frågan.

Hur många av er här hobbyhandlar med klockor? Jag tänker inte på det vanliga flippandet utan mer köper in och säljer direkt, antingen här på KS eller via andra kanaler som Blocket och andra handlare. Vore kul att veta :)

Du kommer inte att få några svar från "jag flippar klockor men är inte en medlem i handlare maffian". Men för att slänga lite ved på brasan, det är få hobbyhandlare som har någon kompetens när det kommer till kritan.;)
 

JesperO

Rolex
det är väl bara att kolla köp och sälj ett tag så ser man ju ett tydligt mönster...
tycker mig se rätt många som dealer... en del gör det ju mer öppet, andra har ju faktiskt några inlägg utanför köp och sälj sidorna också... (och då menar jag inte - titta min nya dinka... ohhh en keeper...., och en dag senare så ligger den till salu) - tjena!
 

Nexus

Panerai
Jag har lekt lite med tanken. Men å andra sidan tror jag att mitt ägande skulle kunna ha en kraftigt negativ påverkan på försäljningspriset. Jag menar, vem fan låta sin nyinköpta Daytona tillbringa en natt i desivon innan man vågar ha den på sig?
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag har lekt lite med tanken. Men å andra sidan tror jag att mitt ägande skulle kunna ha en kraftigt negativ påverkan på försäljningspriset. Jag menar, vem fan låta sin nyinköpta Daytona tillbringa en natt i desivon innan man vågar ha den på sig?

Jag ultrar alla länkar och spritar alla ur jag köper. Har en gång sett ett ur (en fejkrolle) innanför en förhud.


Ta inga risker där ute
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Skatteverket skulle kunna ha en field day om de kollade K&S och sen valde ut de lite mer frekventa säljarna. Finns många slantar för staten att hämta om de bara ville och kunde googla lite. Flera som kränger så det skulle klassas som näringsverksamhet och vill man kika ännu noggrannare så är det nog miljonbelopp som också undanhålls i obetald moms på import. Kanske en sak att glömma momsen på en egen klocka men att göra det löpande för profit känns ganska vågat om jag ska vara ärlig. Fort är det gjort att man sitter rätt så illa till när totalen räknas ihop av tull och skatteverk.

Each to his own men själv jobbar jag ihop mina pengar på andra, enklare, sätt. :)
 
Topp