• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hockeyallsvenskan - SHL kval

Hur många HA lag tar klivet upp?


  • Totala väljare
    14

M021

Rolex
2-Faktor
Tänkte bjuda upp till sportslig debatt här på forumet, vi snackar allt men sport nämns sällan, (kanske av en anledning?) dock inte lika laddat som politik så Let's go.

Själv är jag torsk på ishockey, följer ett visst veesteråes,
Några fler som följer denna nagelbitande slutspurt i HA?

Vi kan väl försöka hålla oss undundan personliga påhopp och andra nedlåtande associationer såsom kex,gurkor, råttor osv, endast i positiva ordalag.

Så hur många Ha lag går upp? Vilka går upp och vilka trillar ur?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Fy fan jag håller på HV...tungt nu
Tror dock att Modo o Leksand inte fixar negativt kval däremot gör Brynäs det.
Vore kul om Malmö kunde komma upp
 

M021

Rolex
2-Faktor
Bara Leksand trillar ner så är jag nöjd. Tror VIK går upp.
Är det det här som gäller eller har fåntrattarna ändrat sig? Vet aldrig med den här sporten.
http://www.hockeyallsvenskan.se/wp-content/uploads/2014/09/kval.pdf

Stämmer, i år, sedan nästa år är det bäst av 5 matcher som gäller mellan 13 14 SHL och 1 2 i HA om jag inte missminner mig.
SHL införde dock regeln för ett par veckor sedan!! att det ska vara visst antal sittplatser i kapital samt 4 miljoner i eget kapital. Bra framförhållning.. tomtar..
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Stämmer, i år, sedan nästa år är det bäst av 5 matcher som gäller mellan 13 14 SHL och 1 2 i HA om jag inte missminner mig.
SHL införde dock regeln för ett par veckor sedan!! att det ska vara visst antal sittplatser i kapital samt 4 miljoner i eget kapital. Bra framförhållning.. tomtar..


Finns det en hockeyliga i Holland Martin021 eller äter fotbollen upp all annan sporverksamhet!? Jo, Troja ligger långt ner numer!:(
 

M021

Rolex
2-Faktor
Finns det en hockeyliga i Holland Martin021 eller äter fotbollen upp all annan sporverksamhet!? Jo, Troja ligger långt ner numer!:(

Jo det gör det faktiskt, har inte tagit mig energin att kolla upp det, håller mig till Viaplay och HA :)
trist, det är dessa regler som gör att det inte längre blir på sportsliga grunder som klubbar kan etablera sig.

Det ironiska är att en av herrarna som jobbar för att "stänga" ligan jobbar i Växjös organisation. Den klubb som själv förmodligen inte klarat alla krav utan den sportsliga satsningen från kommun med arena som med tur och skicklighet stod klar året dom gick upp.

Se på klubbar som Asplöven, snacka om att ha hög return on investment i allt dom gör. Tycker många SHL klubbar kan se och lära där. Det är sport det handlar om, det får aldrig glömmas.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Hockey är favoritsporten tillsammans med trav, hoppas som Bleking på att Karlskrona går upp. Hade varit kul med Malmö i högstaligan med. Har sett bitvis riktigt bra ut denna säsongen, håller tummarna för att de avslutar hårt :)
 

SSL

Audemars
Support your locals är inget jag förstår innebörden av..så jag hejar på FBK i hockey sen Jönssonligan.
 

Guinness

Cartier
Löven är på g nu, sjunde raka segern. Pessimistisk till uppgång men att möta Modo i en slutspelsservice vore ju skoj!
 
J

Julledoc

Guest
Tror på 2 HA lag. Har svårt att se att SHL-lagen inte vinner en serie om 5-7 matcher.
 

WiktorK

Omega
Så länge Djurgården lyckas klara sig från kvalspel, så är jag nöjd :nailbiting:

I övrigt tror jag att Malmö går bet att gå upp, då man är på tok för ojämna. Tror istället att Karlskrona chockar hockey Sverige och tar klivet upp i SHL. Det blir intressant att i sådana fall se hur förbundet och SHL ställer sig till detta. Med tanke på de nypåhittade reglerna med eget kapital på 5 mkr och arena för minst 4(?) tusen åskådare.
 

Solvik

Panerai
Ja det är märkligt hur stor plats hockeyn fortfarande har i ens liv alltså. Det har förvisso gått lite inflation i all mediabevakning och matcherna som mitt lag lirar i Stockholm eller närområde är inte längre lika heliga som de var förr i tiden, då kunde man ladda i veckor. Idag ser man vilken match man vill på tv.
Jag har inte stenkoll på HA i nuläget men när upplösningen står för dörren så blir det fokus och onekligen intressant.. Har inget till övers för Redhawks men tycker väl att de bör spela i högsta serien ändå..
Bilägger bild på forwardsfantomen som gladde mig många gånger i unga år..
image.jpg

Sorry för utsvävning, tror det blir svårt för HA-lagen och röstar därför på 2 st.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Brynäs är laget man håller på (pappa skulle aldrig tillåta annat), men inte kollat på hockeyn på ett par år nu. Varför går det skit för brynte just nu om man får fråga? :)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Meca Hockey Race!?!?!?
Plast! Plast! Psg! Plast!
Den här skiten måste sluta NU!
(Även om jag garvat konstant sen igår).
 
Topp