• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hodinkee klockförsäkring - Bra? Dyr eller billig?

Tigerrrr

Guld
2-Faktor
Såg precis att Hodinkee har en ny(?) tjänst i form av en klockförsäkring. Vet någon något om den? Hur är den kostnadsmässigt och villkorsmässigt jämfört med andra försäkringsbolag?

Dyr! I alla fall jämfört med andra bolag här i USA. Enligt deras prisuppskattning kostar en AP RO $606 per år att försäkra. Har min försäkrad hos State Farm för ca $120 per år... Ok visst, de uppskattar värdet till $26k och min är försäkrad till $19k men ändå, 5ggr mer!?

Dyr! I alla fall jämfört med andra bolag här i USA. Enligt deras prisuppskattning kostar en AP RO $606 per år att försäkra. Har min försäkrad hos State Farm för ca $120 per år... Ok visst, de uppskattar värdet till $26k och min är försäkrad till $19k men ändå, 5ggr mer!?
Hodinkee lär ju dock ha bäst koll på marknadsvärden om man jämför med random försäkringsbolag...
Skulle seriöst överväga dem om de utökar med en Europeisk variant.

Hodinkee lär ju dock ha bäst koll på marknadsvärden om man jämför med random försäkringsbolag...
Skulle seriöst överväga dem om de utökar med en Europeisk variant.
Mitt värde baserades på kvittot, dvs köpeskillingen. De sa dock att om jag har en klocka som är värd mer än ursprungspriset så behövde jag bara skicka in en värdering från urmakare. Min Rolex Sub var prissatt i Euro på kvittot så där gjorde jag värdering (samt att den är värd mer). Suben ligger på ca $50 per år. Kanske lite meckigt men lätt värt när jag sparar $626 per år för två klockor jämfört med Hodinkee... $796 vs $170. Riktiga ockerpriser

Ah, såg inte att det bara gällde klockägare i USA. Läste lite för snabbt då de skrev ngt om world wide och drog lite för snabba slutsatser. Synd för det behövs konkurrens i området enligt mig.

Tillbaka
Topp