• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hodinkee skapar ha-begär ännu en gång

aljung

Panerai
2-Faktor
Brukar kolla in på Hodinkee ett par gånger i veckan. Ibland kommer de där artiklarna som skapar ett sånt där riktigt ha-begär. I dag har de lyckats igen. En Universal Geneve Compax som är bland det snyggaste jag sett i klockväg. Såklart en ovanlig modell som säkert är svår att få tag i (har inte gjort någon riktig sökning ännu).

Bild lånad från Hodinkee
UGCpmax.jpg


Fler bilder på skönheten och en rolig historia hur den nuvarande ägaren kom över klockan.

http://www.hodinkee.com/blog/found-tropical-universal-genve-nina-rindt-compax-chronograph

//Andreas
 

m_s

Patek
2-Faktor
Håller med, Hodinkee är inte bra för the sanity :)

Kollade runt lite, svår att hitta just den där, finns några syskon till den som också är schyssta men priserna verkar ha stuckit upp i regionen 25-30' direkt..
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Håller med, Hodinkee är inte bra för the sanity :)

Kollade runt lite, svår att hitta just den där, finns några syskon till den som också är schyssta men priserna verkar ha stuckit upp i regionen 25-30' direkt..

Blir väl nästan alltid så efter att Hodinkee skrivit om någon speciellt modell/märke tyvärr :(
 

Marckus

Panerai
Hodinkee är verkligen duktiga på att trissa upp priser och haussa upp saker, typ läderprodukter och vintagekronografer...
 

Wi

NLA
2-Faktor
Den är fin den där..Otroligt lik Speedy Pro om man jämför luggarna, tachymetre-ringen och kronan
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Helt klart många likheter med Speedyn, gillar ju den så kanske inte så konstigt att jag gillade denna också. UG:n är dock "bara" 36mm i diameter (om jag läste rätt) :)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
yep 36mm, har haft ögonen efter en sån nåt drygt år, oftast i ganska risigt skick när de dyker upp (har bara sett ett par till salu) och svårt att få tag i söder om 20' kr, just "Nina Rindt" (pandatavlan) är väl den mest populära, fast space-compax med funky tavlor är rätt eftertraktade också...;) varning för franken/fejk på space-compax dock
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
fast det där är ju en mycket modernare lemania-bestyckad pjäs, inte utan charm iofs, men inte riktigt "Nina Rindt"-nivå... och prissatt helt åt h-e... (sån där kan du hitta väl under 10' SEK) :)


Alltså, ärligt, skrapa fram en sån där till mig för under 10' så blir det paketöppning.

Inte lika roligt verk, inte lika cool historia, men ändå en smakfull pjäs.
 
Topp