• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hodinkee skriver om klockkvalitén

Oew

Rolex
Kul också att de uppmärksammar att alla tre men framförallt Tudorn och Heuer är extremt dåligt prissatta.
 

Oew

Rolex
Tycker det är riktigt oseriöst faktiskt. Vet inte vad man tror om det ska locka fler budgivare osv? Helt fel typ av budgivare skulle jag säga och en 2446 går knappast obemärkt förbi på Kaplans.
Verkligen, de ska vara ett seriöst auktionshus och påstår att de inte kan skilja en "Home Plate" från en vanlig mone carlo? Lockpriser hjälper knappast med försäljningar av den här kalibern. Haveristen i mig känner för att skriva ett argt brev :rage:
 

Knypplarn

Cartier
Nog för auktionsmarknaden ofta är självreglerande när det kommer till slutpriser, men det här känns ju direkt oseriöst. Hur ska man kunna lita på att ett värderingsintyg från Kaplans stämmer på en vintageklocka? Jag kan förstå att man missar på väldigt ovanliga saker, unika föremål är svåra att värdera men när det handlar om ovanliga saker som ändå är förhållandevis kända känns det väldigt slarvigt. Är personerna som sköter värderingarna ens klockintresserade?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tyvärr lider väl Kaplans lite av att Tony och Mikael lämnade. Georgios kommer att lära sig av dessa missar och pricka in bättre i framtiden. Inte så mycket att göra nu men med den publicitet de nu fått så kommer säljarna att få ut ett fair pris.

Blir spännande att se vad klockorna stannar på. :)
 
Topp