• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hodinkee - Talking Watches With Jean-Claude Biver

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Wow... Frågan är om den här inte slår Goldberger-videon.
Älskar att Hublot leds av Biver, han är en eldsjäl - det lyser igenom.

Som sagt, man blir sugen på en Hublot.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt mysig video, bra samling han har också. Man blir lite glad i själen när man ser en sådan karaktär.
 

Brogren

Cartier
Hemskt att han säger att han inte ens använder många av klockorna.
Tyckte till och med att han inte pekade på sin 2499 när han skulle peka ut klockorna han använde. Att det mästerverket ligger still hela tiden är väldigt synd.

Men som sagt - fantastiskt avsnitt.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jaha! Jösses vad galet. Kul att få ta del av hans historia och samling. Nu blev jag ännu mer sugen på en PP.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Bästa avsnittet hittills, bra med 20 min.

Han verkar vara en riktigt skön lirare! :D Och hans pateksamling är galen...
 

chris.f

Cartier
2-Faktor
För er som inte kan få nog av Jean-Claude och kanske missat klippet nedan kan jag varmt rekommendera det:)

 

hannes

Omega
Bra video!

Kul kontrast mellan att äga en av världens (!?) finaste PP samlingar och samtidigt ha en 48mm Hublot på armen! (inte så konstigt nu när jag tänker efter, han är ju trots allt mannen bakom Hublot, men skillnaderna i formspråket mellan PP och Hublot är som natt och dag.)
 

Icaras

Rolex
Underbar snubbe! Kul att höra att det faktiskt är någon bakom ett så stort märke som faktiskt erkänner fullt ut att deras klockor aldrig kommer att bli som exempelvis Patek :)

Tillsammans med Goldberger nog de bästa avsnitten hittils!
 

Warwian

Cartier
Jag fascineras av hans totala respekt för sina konkurrenter och för fina klockor i allmänhet, oavsett tillverkare. Denna attityd känns tydligt igen på forumet och tycks genomsyra de flesta klockentusiaster. Denna ömsesidiga respekt har jag inte funnit någon annanstans och har en del i varför jag drogs till att samla på vintageur. Detta är en helt annan verklighet än den man möts av i hårdvaru- och överklockningscommunityn (som är ett annat intresse jag har). I denna florerar rabiata fanboys som inte drar sig för att trycka dit någon som föredrar ett annat märke eller produkt. Här spelar det ingen roll om man bär Rolex, Breitling, Corum eller Patek. Värmande ryggdunk och uppmuntran finns att finna i forumets alla vrår!
 
Topp