• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hodinkee tar en titt på PP Grandmaster Chime

nissehult

Patek
2-Faktor
Imponerande. Men... filmen är ju från framtiden. Hur går detta ihop? Eller är det bara någon som inte orkade ställa in kalendern ordentligt?

grandchime.PNG
 

Isodor

Audemars
Väldigt fint objekt, känns nästan inte som en klocka utan mer som ett stycke avancerad konst.

Lär väl ligga i kassaskåpet hos dess ägare och luftas först om 20 år då de kan säljas vidare till sviniga pengar.
 

JohnFors

Omega
Han såg lite nervös ut när han skulle dra igång minute repeatern, är det bara jag som tyckte kvartarna lät lite skumt?
 

M.U

Rolex
Alltså på riktigt. Att få ha den rackarn på handleden ligger på min bucketlist... Räcker med 30 sekunder :angel:
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Patek gör sjuka komplicerade klockor. Ett ofattbart gigantiskt arbete som ligger bakom denna galen klocka, kan jag tänka mig.
 

Kairo

Panerai
Sjukt häftig klocka. Hade varit så mycket snyggare utan all gravyr dock.
Gravyren är ju ett riktigt konstverk av högsta rang... Tänk pressen hos personen som utförde jobbet. Om han gör minsta fel måste de tillverka en ny boett och smälta ned den han gjort fel. För att inte tala om alla arbetstimmar som gått förlorade. :D
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Det kanske är skämtsamt menat, lite svårt att tolka text ibland, men det här säger PP's egna informationsblad:

"The dial of the calendar face is eminently legible. It features four subdials with analog displays​
grouped around the gold-framed four-digit year display in the middle."​

Ops, det var jag som missförstod det hela :D det är precis som du säger året - som ingen orkat ställa i videon ^^
 
Topp