• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

holmjohaan

Ploprof

Panerai
2-Faktor
Köpt ännu en Panerai av Johan, denna gången en 111a.
Lika smidigt som förra gången, bara gott om säga om Johan :)

Peter
 

Rearden

Cartier
Skulle köpa en GoPro av Johan, la en handpenning då "fler var intresserade". Efter lite snack om tid och att min sambo hämtade då hon jobbade närmare så sköt han ständigt upp möjligheten. Först med väldigt godkända och vettiga ursäkter men snart utan. Johan skickade tillbaka pengarna men slutade sen höra av sig helt.. Jag skulle inte avråda från köp men jag skulle höja ett varningens finger efter min historia. (Bad Johan om en anledning till att det blev som det blev för tre dagar sen så jag skulle slippa posta här men inte hört något tyvärr.)
 

Ninen79

Audemars
Har en liknande historia som jag vill dela med mig och i mitt fall gällde en Omega PO 8500 som Johan skulle sälja till mig, krävde handpenning på 2 k långt innan vi skulle ses. Gång på gång sköt Johan upp affären med olika ursäkter samt vill ha ytterligare 3 k till i handpenning. Samma dag som vi skulle ses så ställde han in det med en dålig ursäkt. Tröttnade till slut och krävde tillbaka min handpenning.
Jag kommer definitivt inte att göra affär med dig igen!
 

Makkanxd

Rolex
Kan instämma med de två senaste.

Skulle köpa en longines av Johan. Skulle mötas f2f men han sköt på det hela tiden. Han har även sagt att han HAR skickat två gånger utan att något kommit.

Idag var jag hos ad och köpte en ny klocka istället för jag orkar inte vänta på honom längre. Och efter att ha läst detta så är jag nöjd över mitt beslut.
Tänker inte göra affär med dig igen.

Edit: även jag la 1k i handpenning eftersom flera var intresserade (han ville köpa datadelar?) han skickade dock tillbaka pengarna några dagar senare.
 

Bozz

Panerai
2-Faktor
Jag måste tyvärr instämma med de tre senaste.

Jag hade annons på "Köpes" G-Shock GWG-1000 och Johan svarade att han hade en till salu. Vi kom överens om priset och jag SWISH:ade över pengarna. Han skickade inte klockan utan slingrade sig med tveksamma förklaringar.

Efter 6 dagar skickade han tillbaka pengarna och förklarade att han fått klockan i retur från Postnord och att han hade bestämt sig för att behålla den.
Ska man sälja till eller köpa av Johan skall det ske f2f.
 
Senast ändrad:

Maer

Cartier
Måste tyvärr säga att det som hänt dom tidigare personerna, hände mig också.
Jag la ut under köp fliken att jag letade efter en Seiko sarb035, då kom vi överens om pris och han skulle skicka den dagen där på. Först påstår han att han skickat klockan 2 gånger men att postnord skickade tillbaka paketet till honom. Sen erbjuder han sig att köra klockan till mig då han skulle jobba i närheten av där jag bor. Efter att han inte dykt upp på dagen vi kom överens om så frågade jag om jag skulle komma och hämta den istället men han insisterade att han ska komma och lämna klockan. Dagen efter frågar jag om någon tid som passar, då skriver han att han ska ha kvar den och ge den till sin bror istället. Allt detta efter 3 veckor. Helt sjukt dåligt och skulle avråda alla att göra affär med honom. Sjukt besviken.
 
Topp