• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hong Kong mässing...

JCE

Cartier
Hej,

Förra veckan skrev jag "kunde inte hålla mig klickade hem en Maranez Bangla" och idag kom Fedex med en tub.
Klockan är ju en Panerai>Ennebi hommage och storleken är inte för alla men på min handled sitter den riktigt bekvämt. Lite kopierad fakta om dinkan nedan....och så finns den ju även i titanium och jag tror faktiskt att jag kommer att klicka hem en titanium med blå cali tavla.

Jävligt massa klocka för kaffepengar med rätt hög kvatitetskänsla i mitt tycke.....

Model: Maranez Bangla brass
Movement: Seiko NH35 automatic
Case diameter: 47mm excluding the crown - lug to lug 58mm - height 15.5mm - weight on rubber strap 190g
Case material: Blasted brass (Copper 64% and Zinc 36%) with titanium caseback
Bezel: Blasted brass
Crown: Screw down brass crown 11mm
Crystal: Sapphire , inner AR coating
Dial: Black, blue, brown or green. Super Luminova C3
Water-resistance: 300m/1000ft
Strap: 24mm leather and 24mm rubber strap and 24mm Nato
Buckle: Blasted brass
Price $299 plus shipping

cTJGmJY.jpg

ZP96FXn.jpg

rgNHB3z.jpg

Fnra0PY.jpg

RdWCpix.jpg

oXeohhy.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Vill själv ha en sådan där men den är för långt mellan luggarna för att passa på min handled, hoppas de gör en 44mm variant senare. Bara börja patinera nudå, för snabbpatina rekommenderar jag en burk med två hårdkokta och krossade ägg i (med skal och allt). Bara placera klockan i burken i typ 4-5h timmar och vips så är den betydligt mörkare, nästan svart. Funkade bra på min förra magrette iaf :D
 

JCE

Cartier
Vill själv ha en sådan där men den är för långt mellan luggarna för att passa på min handled, hoppas de gör en 44mm variant senare. Bara börja patinera nudå, för snabbpatina rekommenderar jag en burk med två hårdkokta och krossade ägg i (med skal och allt). Bara placera klockan i burken i typ 4-5h timmar och vips så är den betydligt mörkare, nästan svart. Funkade bra på min förra magrette iaf :D

Äggkokning redan inplanerad :hungry:
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Varma eller kalla ägg? Varma ska funka bättre men det finns tydligen risk för kondensering och då blir patineringen lite fläckig.

Min Armida A8 i mässing börjar se OK ut redan, verkar inte ta lång tid förrän de får lite fin patina. :)


Jag körde varma först sedan lite ljumna, som du skriver kan patineringen bli lite fläckig fast å andra sidan har det hjälpt att torka av klockan ordentligt innan. Jag provade ha klockan i under tolv timmar två dagar i rad med min magrette när jag ägde den, vart nästan kolsvart vilket var rätt coolt :D Halva grejen med brons/mässing etc. är ju möjligheten att leka med patinan vilket är riktigt skoj hehe
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Cool! Kräver sin man att bära upp men det verkar du klara galant. Ser en manöverbrygga i bakgrunden, och nu lite båtbilder också. Styrman? Kapten?
mvh
garfield
 
Topp