• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hong Kong-paket, del 1 av 2 (Varning för budgetöppning!)

laketwig

Patek
2-Faktor
Typiskt! Här beställer man en klocka till sig själv och en till frugan. Kommer i separata paket och gissa vilken som dyker upp först ... :banghead:

Ständigt denna vessla ... öhhhh, katt:

KDtbfPo.jpg


Mer intresserad denna gång:

OaK2q7a.jpg


En liten Seiko Sports 5 SNZH51K1:

LIJK1MZ.jpg


Länken behöver kapas rejält för att passa min frus smala handled, så det får bli ett fuskskott på min (med plasten kvar ...):

H2b66jC.jpg


Del 2 följer när DHL behagar leverera. To be continued ...
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Försökte korta länken. Såg ut som att det bara var att skjuta ut stift, men dom sitter som berg. Nu när jag tittar närmare verkar det finnas extremt små skruvskallar (och då menar jag små ...). Nån som vet om länken är skruvad till den här? Får nog bli att besöka en urmakare ...
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Seiko 5 är ju den hederliga klassikern som har 5 egenskaper!
Visst är det: Dag, Datum, Vatten, Stöt och Automatisk!

Grattis!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Typiskt! Här beställer man en klocka till sig själv och en till frugan. Kommer i separata paket och gissa vilken som dyker upp först ... :banghead:

Ständigt denna vessla ... öhhhh, katt:

KDtbfPo.jpg


Mer intresserad denna gång:

OaK2q7a.jpg


En liten Seiko Sports 5 SNZH51K1:

LIJK1MZ.jpg


Länken behöver kapas rejält för att passa min frus smala handled, så det får bli ett fuskskott på min (med plasten kvar ...):

H2b66jC.jpg


Del 2 följer när DHL behagar leverera. To be continued ...
Snygg!!!
 

jabla

Sarlacc
Framför mitt grattis till hustrun eftersom jag antar att hon inte hänger här. Riktigt trevlig med den vita tavlan och svarta ringen.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Typiskt! Här beställer man en klocka till sig själv och en till frugan. Kommer i separata paket och gissa vilken som dyker upp först ... :banghead:

Ständigt denna vessla ... öhhhh, katt:

KDtbfPo.jpg


Mer intresserad denna gång:

OaK2q7a.jpg


En liten Seiko Sports 5 SNZH51K1:

LIJK1MZ.jpg


Länken behöver kapas rejält för att passa min frus smala handled, så det får bli ett fuskskott på min (med plasten kvar ...):

H2b66jC.jpg


Del 2 följer när DHL behagar leverera. To be continued ...


Det där är en av Seikos aldra snyggaste budgetmodeller!
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Jämförelsen med Oris ovan är inte helt fel, även om deras version är ännu snyggare (och kostar 10 gånger mera, minst). Min fru var och nosade på en sådan, men ville inte betala vad den kostade.

Lite första intryck efter ett par dagar. Själva klockan känns mycket gedigen, vilket är mer än vad man kan säga om länken :). Inget fel på länken, men klart fall av tunn vikt plåt och mycket rassel. Att man får vad man betalar för måste ju märkas på något. Boetten mäter 42mm som jag misstänkte. Helt ny driftar den ca +8 per dygn. Inte så illa för en automatisk klocka för en tusenlapp.
 

isbjörn

Panerai
Gillar! Design och plastglas ger en skön 50-60-tals vibb tycker jag.
Billig och bra. Mycket nöjd med min.
Oris? Kanske...men med mesh tänker jag mera Super ocean Heritage. Snudd på homage där tycker jag.

udyga3e2.jpg



Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
 
Topp