• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hoppa från bryggor med klocka?

Jackamedmos

Breitling
Nu kom det sig så att jag för ett par veckor sedan i ett inte helt nyktert tillstånd hoppade från en brygga på en höjd av kanske 2 meter ner i vattnet, till min förvåning en stund senare märkte jag att natot som klockan (en skx007) satt kvar men att klockan åkt av och försvunnit.

Som tur var så var det ju ingen speciellt dyr klocka men får ändå fråga ifall detta är rimligt eller om jag helt enkelt hade dåliga bandstift eller något liknande?
 

Jackamedmos

Breitling
Nato över bandstift och under klocka om du förstår hur jag menar. För mig verkar det som att bandstiften har lossnat.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Måste vara dåliga bandstift om båda ryker, seikos feta saker borde iaf hålla (jag hoppade från tio meter för något år sedan med min på nato och höll bra) :-/

Surt! Bara ta fram snorkeln ;-)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag fick för korta bandstift på NK till min Longines Hydroconquest.

Hade den på ett svart nato, och fick en liiiten smäll på bandstiftet, som hoppade rakt ur och försvann.
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Nato över bandstift och under klocka om du förstår hur jag menar. För mig verkar det som att bandstiften har lossnat.
Ja så är det ju, annars kallas det svartkonst och inte otur :)

Det inte låter otänkbart att bandstiften lossnar om man utsätter dem för våld, de är ju betydligt mindre skyddade än med länk.
 

Bruset

Panerai
helt orimligt. det är ju annars en av fördelarna med nato, att man har två livlinor så att säga..
 

Jackamedmos

Breitling
Ja så är det ju, annars kallas det svartkonst och inte otur :)

Det inte låter otänkbart att bandstiften lossnar om man utsätter dem för våld, de är ju betydligt mindre skyddade än med länk.

Det värsta är att jag oroade mig över att natot skulle bli förstört eftersom att det är av läder, tänkte inte ens att på att klockan kunde försvinna.
 

POO

Panerai
Hade du seikos tjocka bandstift? Att ett lossnar kan hända, har hänt mig flera gånger men två låter konstigt.
 

carlanton

Audemars
Kan det vara för att lädret är tjockt och har mycket friktion mot stiftet? Har haft läderband som sitter så hårt runt stiftet att jag kan dra ut det genom att klämma lite i bandet.

Kör ett i nylon istället. Snyggare, bättre och klarar vatten.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
På tal om att hoppa från höjder med en klocka, så kom jag precis på att jag har sett en bild här på KS eller TTT om hur högt man kan hoppa ifrån med en klocka beroende på hur "vattentät" den var.

Någon som fattar vilken bild jag menar?
 

mitoman

Breitling
Samma sak hände mig när jag var ute och körde farsans HD. Låg och marchade i 120km/h så skramlade min dåvarande SKX007 loss och åkte i backen. Den lät som en marackas sedan. Stelskruvad 1340 shovel vibrerar en del:)
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Låter helgalet. Har hoppat säkert 20 ggr de senaste dagarna från en sexmetersklippa i ett gammalt vattenfyllt kalkbrott med en Seiko MM300 på meshband. Den har suttit kvar och jag hade blivit mäkta förvånad om den inte gjort det. Bandstiften på en Seikodykare är ju feta som babyfingrar.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Låter helgalet. Har hoppat säkert 20 ggr de senaste dagarna från en sexmetersklippa i ett gammalt vattenfyllt kalkbrott med en Seiko MM300 på meshband. Den har suttit kvar och jag hade blivit mäkta förvånad om den inte gjort det. Bandstiften på en Seikodykare är ju feta som babyfingrar.

Fast det är en jävla skillnad på mesh och nato. På brorsans Seastar hoppade pinnsen ur hela tiden på nato.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Stod och körde veven med en Victorinox på nato för ett par år sedan. Plötsligt släppte skiten bara.

Läste och postade samma sak i en tråd här för några veckor sedan, då hade någons Milgauss råkat ut för samma sak.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Fast det är en jävla skillnad på mesh och nato. På brorsans Seastar hoppade pinnsen ur hela tiden på nato.
dygu2a8y.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 
Topp