• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hoppsan, det låg visst en Rolex Cellini damklocka i byrålådan.

Andrew

Cartier
En liten nätt hermelin bland alla sportkatter här?

Enligt uppgift från 1960-talet. Boett och integrerat armband av vitguld. Baksida stämplad 2317720. Får jag mer än guldvärdet för denna? Annan information om uret mottages tacksamt.
9382996967_aafff4a91e_c.jpg

9385775038_e8183d8bf7_c.jpg

9383039033_62ba718e9e_c.jpg
 

Andrew

Cartier
Rättelse från min sida:

Den kommer inte att lämna hemmet. Då hade nog jag också fått lämna.

Cellinis är inte Sportrolex direkt... Finns det trots detta någon som sitter inne på någon information?

Utan att ha mätt den skulle jag säga att den är 22-26mm-ish.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Bara att se till att få den öppnad, bilderna visar ju tydligt att de inte är monocoque iaf.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Rätt trist kommentar... Men du kanske menar väl om du nu har sett något som verkligen pekar i den riktningen.

Låt höra!
Klart att det är en äkta Cellini, den har ju tagit in vatten. Osäker på vad det ligger för premium utöver guldpriset på dessa, men det är i alla fall inte mycket.
 

babanker

Panerai
Jag har aldrig sett någon i Sverige, i Hongkong och på Philippinerna såg jag ett säkert en 4-5 stycken Cellinis under ca 4 veckor (Både på dam och herr.).
De var alla i gulguld, tycker dom är skitsnygga i vitt.
 
Topp