• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HORWEEN SHELL CORDOVAN?

Oddset

Cartier
Gillar Hodinkee´s med frakten skojar man inte bort...

Nomos verkar schysta och prisvärda, men har inte den modellen jag önskar...

Några andra förslag?
 

Oddset

Cartier
Vill gärna köpa av en "butik", men stort tack för tipsen!

Frakten var billigare än vad jag kom ihåg $ 33,28 (för iaf 1-2 band), men ändå ganska mycket med tanke på att ett strap kostar $ 149.

Kan definitivt tänka mig att beställa tillsammans. Vem är på?
 

Onelund

Rolex
Fått glögg i tangentbordet med tanke på caps lock?

Janko är bra, du får lite vad du betalar för när det gäller straps
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Många Jankoxxx fans här på KS.

Kan man få se lite bilder?
Båda från janko
image.jpg
 

POO

Panerai
Är det bara jag som inte förstår grejen med att sätta dessa ser-ut-som-om-jag-gjort-det-själv-på-10minuter-banden på precis allt? Och sen betala tusentals kronor för dem dessutom? Jag gillar det enkla, men då ska det vara enkelt också.
 

jankoxxx

Cartier
Är det bara jag som inte förstår grejen med att sätta dessa ser-ut-som-om-jag-gjort-det-själv-på-10minuter-banden på precis allt? Och sen betala tusentals kronor för dem dessutom? Jag gillar det enkla, men då ska det vara enkelt också.
Sorry for replying in English but I only read in Swedish... The straps may seem easy to make but even when you master the process of making them, it takes up to 4-5 hours to make one. Then you have to count in the price of shell cordovan which is pretty steep + there is a price increase every year.
All in all you can decide what to buy. Fluco is selling them really cheap but then you know that the straps are factory made, cut out by a machine and finished by hand by cheap labour (or made in Asia, who knows...).
I do all steps in the process by hand with simple hand tools + I am no factory worker. I opened my workshop 3,5 years ago and strapmaking is my living eversince. There have been hundreds of customers and many return to buy another strap or send the old strap for reconditioning or to repair stitching. I love this work and never regretted a huge carreer change.

All I wanted to say is that the factory made straps are not lesser in quality (well some are for sure) than mine (or other strapmakers) but they are made under totally different conditions. I am thankful to all my cutomers and I hope I will continue to live up to the standard they expect of me ;)
 

Simpatico

Rolex
Kan bara stämma in i hyllningskören av jankoxxx straps.
Har själv några stycken av dom och är grymt nöjd med kvaliteten, totalpriset samt bemötande när man köper dom.
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
En till nöjd jankoxxx-köpare! Custom made, leverans på mindre än en vecka.

Ändlänkar eller ej, vad tycker ni?

Navy med 16570

IFfoAJW.jpg


8yzLJCW.jpg


5mXFUyQ.jpg
 

Bosse

Friends of KS
En till nöjd jankoxxx-köpare! Custom made, leverans på mindre än en vecka.

Ändlänkar eller ej, vad tycker ni?

Navy med 16570


Ramlade in i tråden då jag tycker om Shell Cordovan, och i mitt tycke så är ändlänkar CENSUR fult, den navy på ExpII är åt andra sidan riktigt snygg på första bilden.

//Bosse
 
Topp