• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

http://qualitytime.org.uk/

Tjoffe94

Breitling
Hej!

Jag är ny här på forumet och kommer direkt med en liten snabb fråga och rådgivning.
Jag har nu under en längre period letat och letat efter en trevlig dykarklocka för ca 1500-3000kr. Jag var till en början inne på att beställa hem en Orient Mako XL och modifiera på ett shark mesh band. Nu är jag dock lite mer inne på att köpa en Seiko dykare och undrar vad ni skulle rekommendera för modell i ovan prisklass?
Jag hittade en hemsida som heter enligt rubriken, http://qualitytime.org.uk/ , och jag undrar om någon möjligtvis har någon beställt från dom tidigare? Just den sidan verkar ha en hel del modeller på lagret och då även olika färger samt med shark mesh redan vid beställning.

Återkom gärna med tips och recensioner :)

Ha de!
Johan
 

tissoter

Audemars
Tjena och välkommen in på KS,
Första tipset tycker jag vore att kolla in vårt köp och sälj forum som du finner i menyn.
Där kan du få en fin dykare för den budgeten det är jag övertygad om.

Angående sidan så har jag ingen koll men en bra start kan vara att söka upp den stora seiko tråden.
Där finns det bra tips.
(Skx009) mycket bra val
Här är min
image.jpeg
 
Hej!

Jag är ny här på forumet och kommer direkt med en liten snabb fråga och rådgivning.
Jag har nu under en längre period letat och letat efter en trevlig dykarklocka för ca 1500-3000kr. Jag var till en början inne på att beställa hem en Orient Mako XL och modifiera på ett shark mesh band. Nu är jag dock lite mer inne på att köpa en Seiko dykare och undrar vad ni skulle rekommendera för modell i ovan prisklass?
Jag hittade en hemsida som heter enligt rubriken, http://qualitytime.org.uk/ , och jag undrar om någon möjligtvis har någon beställt från dom tidigare? Just den sidan verkar ha en hel del modeller på lagret och då även olika färger samt med shark mesh redan vid beställning.

Återkom gärna med tips och recensioner :)

Ha de!
Johan
Hej där, jag har köpt en Seiko från Qualitytime för några år sedan och det var inga konstigheter, de är fräscha, servade och trycktestade men allt är aftermarket på dem, dvs tavla, visare, insert osv. Så om det ska vara korrekta delar föreslår jag att köpa på annan plats :)
 

Tjoffe94

Breitling
Tack så mycket för era svar!
Jag har kikar runt lite och hittat en och annan intressant klocka som säljes här via KS :)
Dock när jag själv tänkte posta ett inlägg för att berätta vad jag söker så står det att jag inte kan posta i den avdelningen (köpes & säljes). Vad krävs för att få göra ett inlägg där? :eek:
 

ClassicGent

Breitling
Det krävs 25 inlägg tror jag (rätta mig om jag har fel)
angående dykare så blev min första klocka en skx009 köpt här på forumet för en månad sedan :) jag är redan inne och kikar på att utöka min unga samling
Har fått upp ögonen för seiko skx171
Finns på Skywatches som verkar fungera bra att beställa ifrån enligt folk
 
Hej och välkommen!

Jag skulle rekommendera en Seiko SPR777, turtle reissue. Bra kvalité med modernt verk men redig historia.

Går att få för lite över budget (3300 kr om jag minns rätt), jag köpte via internationell säljare på tradera.

En liten bild kanske uppskattas? :)

IMG_0638.jpg
 

Tjoffe94

Breitling
Det krävs 25 inlägg tror jag (rätta mig om jag har fel)
angående dykare så blev min första klocka en skx009 köpt här på forumet för en månad sedan :) jag är redan inne och kikar på att utöka min unga samling
Har fått upp ögonen för seiko skx171
Finns på Skywatches som verkar fungera bra att beställa ifrån enligt folk
Tack för snabbt svar!
Jäklar så segt haha. Jag som alltid ska ha allt direkt :banghead: skywatches har jag kikat runt en del på. Dessvärre har dom flesta modeller jag är ute efter varit "sold out".

Tillägger att jag söker en skx007 alt. 009, eventuellt något i stil med seiko monster eller baby tuna. Är på jakt efter en med silvrigt armband (gärna shark mesh). Uret får gärna ha någon färgklick men definitivt inget måste. Tjuvar in detta i hopp om att någon kanske läser :pompus:
 

ClassicGent

Breitling
Ja jag såg att dom flesta skx-modeller var slut, så var det när jag skulle köpa min klocka också men som tur var så dök det upp en här (@Fredig tack så mycket!)
orient mako är också en fin dykare som finns i flera olika modeller, vet inte om den är något du gillar :)
 

Tjoffe94

Breitling
Ja jag såg att dom flesta skx-modeller var slut, så var det när jag skulle köpa min klocka också men som tur var så dök det upp en här (@Fredig tack så mycket!)
orient mako är också en fin dykare som finns i flera olika modeller, vet inte om den är något du gillar :)
Har varit inne på Mako XL från allra första början faktiskt :cool: Dock önskar jag den med svart tavla och orange runt om som jag tänker modifiera till ett shark mesh band. Har letat som en tok efter den färgkombinationen utan lycka... Såg en annan kille på klocksnack som gjorde en recension om just denna, med shark mesh. Såg fantastisk ut!

https://scontent.cdninstagram.com/t...g?ig_cache_key=MTIzNTY1NDIxMTgzMjY3NzM4OQ==.2
 
Topp