• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot, band, anseende mm

UNO

Panerai
Min OWG-ambition håller i sig som ett ordinärt nyårslöfte.
Min 116613 kanske ska få trängas med en Hublot.
Det som hur löjligt det än förefaller har lockat mig är några av Hublots färgade armband. Är det någon som har koll på om banden passar mellan olika modeller och OM de går att köpa ?

Och så det där med anseende, vad tycker ni ?
Är Hublot kvalité eller en uppsnackad plastklocka ??
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Kvalitén är det väl inget fel på. Det man kunde störa sig på var att behöva betala 50k uppåt för ett moddat ETA verk. De har dock börjat köra inhouse nu...

Vad mer...
Allt ska vara limiterat. Klockorna släpps i alla regnbågens färger. Stundtals känns det som kläder, som bara är inne en viss säsong.
 
Min OWG-ambition håller i sig som ett ordinärt nyårslöfte.
Min 116613 kanske ska få trängas med en Hublot.
Det som hur löjligt det än förefaller har lockat mig är några av Hublots färgade armband. Är det någon som har koll på om banden passar mellan olika modeller och OM de går att köpa ?

Och så det där med anseende, vad tycker ni ?
Är Hublot kvalité eller en uppsnackad plastklocka ??
Kvalitén är det väl inget fel på. Det man kunde störa sig på var att behöva betala 50k uppåt för ett moddat ETA verk. De har dock börjat köra inhouse nu...

Vad mer...
Allt ska vara limiterat. Klockorna släpps i alla regnbågens färger. Stundtals känns det som kläder, som bara är inne en viss säsong.

Fast det där stämmer inte riktigt längre, visst så har dom fortfarande LEs men inte alls i samma utsträckning som förut, dom har lugnat sig avsevärt tycker jag i alla fall, visst så har dom fortfarande en hel del lite urflippade grejer men hela Classic Fusion linjen är ju grym och Big Bang serien håller fortfarande tycker jag...

Sedan att det är ETA bekommer inte mig, köper inte klockor pga av verken i alla fall....

Kvaliteten tycker jag är kanon och gillar verkligen Hublot som märke!
 

Kairo

Panerai
Är inte insatt till 100 med urverken de använder, men det känns lite som billigare urverk i dyr förpackning. Om ens dyr förpackning, den känns lite plastig... Dyrt prissatt förpackning.. Äh, du fattar vad jag menar. De gör coola klockor, men inget jag skulle lägga några större summor pengar på. Men om du gillar märket Hublot och klockorna de tillverkar, så kör på! ;)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Sedan att det är ETA bekommer inte mig, köper inte klockor pga av verken i alla fall....

Kvaliteten tycker jag är kanon och gillar verkligen Hublot som märke!
What? Vad är det man betalar för då? Design, material, generell byggkvalité och urverk tycker jag är de största komponenterna.

Tudor kör inhouse på pelagos som ligger i ett helt annat prissegment. Man borde förvänta sig mer än modifierade ETA och har de börjat med in-house låter det top. Vissa Hublot kan jag gilla designen på faktiskt.
 
What? Vad är det man betalar för då? Design, material, generell byggkvalité och urverk tycker jag är de största komponenterna

Det man betalar för med Hublot är namnet och deras marknadsföring. Att hitta ett 7750 i en klocka för 70-80k+ är avskyvärt enligt mig. (När basverksamheterna inte ens kostar 3000kr, ännu mindre för företag.)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Det man betalar för med Hublot är namnet och deras marknadsföring. Att hitta ett 7750 i en klocka för 70-80k+ är avskyvärt enligt mig. (När basverksamheterna inte ens kostar 3000kr, ännu mindre för företag.)
Fast det är väl inte hela sanningen? De använder ju väldigt innovativa material osv. Samt att verken är modifierade, men håller med. ETA på den prisnivån är dåligt.
 
Fast det är väl inte hela sanningen? De använder ju väldigt innovativa material osv. Samt att verken är modifierade, men håller med. ETA på den prisnivån är dåligt.

Absolut, men SÅ extrema material använder de inte. (Se Richard Mille om du vill ha mer avancerade material.)
Oavsett boett och länkmaterial så motiverar det inte en procentuellt så högt pris.
Kika på mängden rent guld i en Daytona på läderband och en Big Bang i guld på band. (Mycket mer rent guld på Daytona, men antagligen ett lägre pris eller mycket snarlikt pris.) då har Daytonan ett mycket bra kronografverk som är 100% in house.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Har alltid haft svårt för Hublot pga av anledningarna som nämnts ovan, dock börjar jag väl mjukna på vissa punkter. Så slutar väl med att man köper en... För din del tycker jag du ska känna och klämma på flertalet modeller och tänka efter vad du värderar i en klocka; Känsla, urverk, material, fabrikat, historia osv osv. Är väl inga dåliga klockor och finns väl några anledningar till att dom lyckats.
Kanske en classic fusion 42mm i stål eller keramik skulle vara ett bra komplement till en 116613?
 
Topp