• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hublot classic fusion green 42mm - Investering?

Har alltid varit en Rolex kille och har hittils nästan bara ägd Rolex klockor.
Fram tills nu, snubblade över en Hublot classic fusion green och tyckte att den var riktigt stilren och snygg.

Är inte insatt alls i Hublot så jag tänker att jag vänder mig till er som kanske är det.
Hur står den sig i värde? Ökar den i regel eller står den sig ganska still?

Tack!

Okej, antar att det skulle kunna vara för ”massproduktionen” då eller?
Nope, de står sig inte i värde helt enkelt. Rolex tillverkar ju x10 fler klockor per år säkerligen och folk är ju ändå som sängrökande hyenor kring märket. Är Hublotägare….stort fan…har ägt ett flertal….så ur min synvinkel gör det inget att de värderas ganska lågt. Billigt att köpa…..Folk har helt enkelt dålig smak :)

Så ur investerings synpunkt är det uselt, gillar du klockan så köp….men då av den anledningen……

Nope, de står sig inte i värde helt enkelt. Rolex tillverkar ju x10 fler klockor per år säkerligen och folk är ju ändå som sängrökande hyenor kring märket. Är Hublotägare….stort fan…har ägt ett flertal….så ur min synvinkel gör det inget att de värderas ganska lågt. Billigt att köpa…..Folk har helt enkelt dålig smak :)

Så ur investerings synpunkt är det uselt, gillar du klockan så köp….men då av den anledningen……
Ice Bang 😉

Absolut, det är ju såklart grundorsaken. Men finns andra omständigheter som även spelar in när det rör sig om lite mer pengar, så tänker jag i alla fall 😊
Du far val vanta tills det finns (om det inte redan gor det) pa begmarknaden om du vill betala marknadspris. Alternativt pruta stenhart pa en ny.
Verkar kosta USD 7200-7600 ny har beroende pa om det ar 38 42 eller 45mm du vill ha,och jag antar det ar trehandaren du syftar pa.
Beg utan att direkt gora mer an snabbgoogla finns 30% billigare hos handlare.

Aven om man koper en begagnad/ny av grahandlare?
Tror du de fortsatter sitt vardetapp
Eller menar du mer generellt att ar det pengar man vill tjana sa finns det battre satt an att kopa klockor?
Det är en väldigt sjysst klocka, jag själv har dock aldrig ägt en Hublot. Däremot har en kompis gjort det och den var otroligt fin!
Men som tidigare sagts, du ska nog inte räkna med att klockan går upp i värde. Om du primärt vill tjäna pengar så hade jag lagt pengarna i en indexfond, då har du en större chans att tjäna pengar efter några år jämfört med ett köp av en Hublot.

Det är en väldigt sjysst klocka, jag själv har dock aldrig ägt en Hublot. Däremot har en kompis gjort det och den var otroligt fin!
Men som tidigare sagts, du ska nog inte räkna med att klockan går upp i värde. Om du primärt vill tjäna pengar så hade jag lagt pengarna i en indexfond, då har du en större chans att tjäna pengar efter några år jämfört med ett köp av en Hublot.
Det var helt fel av mig att skriva investering, det var inte riktigt det jag syftade på utan mer om den står sig bra i värde alternativt ökar lite i värde.

Men det tycks jag fått svar på, så tack för det!

Funderar faktiskt på det, verkar vara en liten prisskillnad ändå.
Men då är ju frågan om dom fortsätter att sjunka eller om dom står sig rätt ok.
Om du köper rätt skall det vara en ganska stor prisskillnad mot ny. Här inte järnkoll på Hublot kan kan gissa att du betalar 60% av list för en ettåring som är nära oanvänd.

Kul att läsa tankegången här.
Hade jag verkligen velat ha modellen som du verkar vilja så hade jag köpt den ny. Ingen koll på hur det ser ut i dagsläget men alltid gått att få rätt bra rabatt på hublot. Hade hellre lagt någon enstaka tusenlapp extra för upplevelsen att köpa den ny och veta att ingen annan fingrat på den. Blir en annan sak också att veta att varenda repa kommer från en själv.
Om du nu är intresserad av klockor överlag så skadar det inte direkt med köphistorik heller när du blir intresserad av något som det är lite beställningstid på.

Jag har haft 3 st Classic fusion svart tavla i 42 45 och nu 42 igen.
För 2 år sedan låg det rätt mycket ute på blocket tex för ca 32-38. Just nu finns det Inget ute på blocket och har inte gjort de senaste 2 månaderna samt att priserna på chrono24 ökat ganska rejält. Klockan finns inte att få tag i under 50 i Europa oavsett skick just nu.
Fick ett pris från Rob på 72500 för 2 år sedan och Hublot säljer dom på hemsidan för ca 89 tusen med nuvarande kurs i euro.
En prisökning har skett men köper du helt ny så kommer du tappa pengar.
Köper du för ca 40-50 så gör du en ganska bra deal skulle jag säga.

Köpte en Hublot CF flongny från AD med typ 30% rabatt för ett antal år sedan och förlorade en stadig slant ändå vid försäljning nåt år senare, så tips från coachen är att köpa beggat direkt om du inte vill gråta vid ev försäljning...

Kul att läsa tankegången här.
Hade jag verkligen velat ha modellen som du verkar vilja så hade jag köpt den ny. Ingen koll på hur det ser ut i dagsläget men alltid gått att få rätt bra rabatt på hublot. Hade hellre lagt någon enstaka tusenlapp extra för upplevelsen att köpa den ny och veta att ingen annan fingrat på den. Blir en annan sak också att veta att varenda repa kommer från en själv.
Om du nu är intresserad av klockor överlag så skadar det inte direkt med köphistorik heller när du blir intresserad av något som det är lite beställningstid på.

Som alltid vid klockköp får man väga mellan 'känslan' att sitta hos en AD och kanske få ett glas skumpa och plocka ut en flångny dinka mot 'känslan' att kunna sälja utan förlust eller med vinst när man tröttnat, alla gillar olika....

Vet man med sig att man hör till kategorin 2 så är det bara köra beggat, är man en sån som inte säljer eller har sina klockor under lång tid så kanske 1an är att föredra....

Tillbaka
Topp