• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hublot MDM Elegant

Fixoflex

Diamant
2-Faktor
OK!

Va snälla nu!

Jag vet att Hublotentusiesternas inte har denna på topp 10 listan. Ärligt talat vet jag knappt varför
jag köpte den. Jag ville ha en sportig kostymare - vet dock ej om beslutet var grundat. Tycker nog att den traditionella MDM med de klassiska skruvarna är vassare. Nu hittade jag denna i Kaplans butik och köpte den. Den hade legat ett tag - och själ finnes kanske :).

Gummibandet var för litet så jag traskade med bestämda men med något vacklande steg över till AD:n för ett nytt gummiband. 2.500 kronor fattigare och med en smålännings blick som just sålt smöret och tappat pengarna tågade jag ut ur Bo Bergrens urhandel lite nöjdare men om möjligt skakigare ben med en fattigmans Hublot runt leden.

Var detta rätt!?

gDj3w6Q.jpg
BkHEyo0.jpg
PmAU2ij.jpg
CdO8Sda.jpg

Kul med en udda klocka. Vad vet du mer om den? Ålder? Känns inte som Hublot gör så rena klockor idag utan både kolfiber och smaklösa detaljer.

Tänkte först skriva: hoppas du inte betalade för mycket för den. Men avstår från att vara sarkastisk och skriver istället. Kul, någon vågar gå sin egen väg med en klocka som är ovanlig.

Kul med en udda klocka. Vad vet du mer om den? Ålder? Känns inte som Hublot gör så rena klockor idag utan både kolfiber och smaklösa detaljer.

Den är från 2003. Det finns en liknande modell med dom klassiska hublotskruvarna. Vad jag vet så betyder
Hublot ungefär "fönsterglugg" direkt översatt som skall illustrera hur fartygsfönster "luckor" ser ut. Helt enkelt inspirerad av
nautiska fönster. Kanske dom har lyckats!

Tillbaka
Topp