• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

hublot super b flyback limited, hjälp!!

hublot

Omega
Ska eventuellt köpa en sådan och undrar vad dom ligger i för prisklass, hittar nästan inget om dom på nätet.
 

Kson

Patek
2-Faktor
NK i Götevorg säljer Hublot ring eller besök dem. Var där förra helgen och de har ganska många inne : )
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
hublot skrev:
Ska eventuellt köpa en sådan och undrar vad dom ligger i för prisklass, hittar nästan inget om dom på nätet.

Har du mer info? Bilder? Exakt modell? Vad har du blivit erbjuden för pris? Generellt så ligger de betydligt lägre än Big Bang. Hublot gör en enorm mängd limited versioner, så om det är någon limited specialare så säger inte din beskrivning särskilt mycket tyvärr.

Jag tror att det är en utgången modell så den finns troligen inte hos AD.
 

hublot

Omega
HUBLOT CHRONO SUPER B FLYBACK - LIMITED

detta e vad jag har, någon som vet på ett ungefär vad som e rätt pris. detta e min första lite dyrare klocka så jag har noll koll.
 

Bilagor

  • 1.png
    1.png
    38.6 KB · Visningar: 777
  • 2.png
    2.png
    44 KB · Visningar: 798
  • 3.png
    3.png
    34.8 KB · Visningar: 781
  • 4.png
    4.png
    42.5 KB · Visningar: 785
  • 5.png
    5.png
    13.7 KB · Visningar: 803
  • 6.png
    6.png
    13.4 KB · Visningar: 783
  • 7.png
    7.png
    40.1 KB · Visningar: 786
  • untitled.png
    untitled.png
    38.7 KB · Visningar: 781

pulpen

Cartier
2-Faktor
Ser väl ut att vara en snarlik modell mot den jag skickade så det priset kanske är något att ugå ifrån. Dock var den som jag skickade enligt uppgift ny så om din är beggad så borde den ju vara billigare. Annars är jag tyvärr dålig på Hublot, så någon annan får gärna fylla i. En vild gissning 25+ tkr?
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Jag måste tillägga att jag inte är insatt i Hublot och synnerligen inte i den här modellen.

Men om du får ta den för 19tkr så anser jag att det är ett bra pris baserat på vad jag hittat när jag sökt, b.l.a på Chrono24 m.m.
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
Se till att få prova den före köp. Tror att gummibandet är typen som man klipper av till rätt storlek, är troligen dyrt att köpa till efteråt om det är för kort.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Är långt ifrån Hublotexpert... men Hublot har väl enkla viklås och inte dubbla som på bilderna du skickade
 
Hublot har "dubbla" viklås på sina "enklare" modeller, jag hade själv en quartz chrono för ett tag sedan med just det. Ang. banden så kortas de efter handleden och går inte att justera mer än att man kan vända de ut och in om ni förstår.

Banden är för övrigt tunnare på dessa modeller än på tex Big Bang, värt att tänka på, jag störde mig lite då den blev lite för dressig på handleden i känslan.

Pris för nya vet jag inte men gissar på ett par tusen för nya.

Snygg modell som finns i många olika varianter.......!

Med vänlig hälsning

N
 

Dubbes

Cartier
jag vill inte verka jobbig men Det är något som jag tycker ser skumt ut med den där Hubloten.
Var säljs den; har du en annons så jag kan kolla lite närmer
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Du har sett att det är den brutna gröna tavlan, va - ungefär lika populär som omtenta, rotfyllning och parkeringsböter. Därav det lägre priset, kanske.
 

hublot

Omega
Ser nu att det är den som ligger lite längre upp på sidan från crono24 har prutat ner den plus att säljaren ska till Sverige så han lämnar den personligen. Tycker mer den ser ut som blå med gröna siffror.

Ni som kan, e det något att ha?
 

Dubbes

Cartier
rent spontat säger jag att den på bilderna du har lagt upp är den Fejk.
Det ja regerar mest på är spännet, Får bara en känsla.

Jag skulle inte köpa den.
 

hublot

Omega
Vad är det för fel på den, vad e det som är skumt? Ja jag har noll koll därför frågar jag er här som har bättre koll.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
De mindre är så där plastiga dubbe. Kolla de på chrono24. Ser helfake ut hela bunten. :)

Mitt tips är att passa. Vill du ha en hubbe typ big bang så kommer du att hata den där. Köp aldrig en kompromiss bara för det är "billigt". Den där blir rejält svårflippad när du tröttnat.

Är det en modell du länge suktat över? Köp!
 

hublot

Omega
Om jag säger så här så har jag precis börjat intressera mig för klockor så e ganska ny. Har en budget på runt 20tkr, kan ni ge några andra tips på rikigt snygga klockor?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
hublot skrev:
Om jag säger så här så har jag precis börjat intressera mig för klockor så e ganska ny. Har en budget på runt 20tkr, kan ni ge några andra tips på rikigt snygga klockor?
Starta en ny tråd så kan du nog få massor med bra tips. Skriv vad du gillar, om det kan vara beggat eller ej mm. Gillar du monsterdyra klockor så nämn gärna vilka så kan du säkert få lite andra förslag.

Välkommen till vansinnet. ;)
 

Dubbes

Cartier
Satsa på något mera klassiskt som du kan ha ett tag och inte tröttna på efter en vecka.
Det ända som är tråkigt med klassikt runt 20 bananer är att du inte kommer vara ensam med den klockan.
Men det kan även vara kul att ha likasinnade runt säg.

Men ett av mina favo märken som inte är super dyra och en ganska udda fågel är Ventura

http://www.ventura.ch
 
Topp