PCS7742
Basic
I min tafatta strävan att lära mig något om mina klockor, verkar Huguenin var den knepigaste. Efter diverse googleförsök som mest resulterat i fickur och medaljer har jag bestämt mig för att fråga i forumet. Det verkar ha varit en liten tillverkare under en kort tid, när det gäller armbandsur, medan företaget har lång historia när det gäller fickur. Sedan finns det en koppling till Hamilton också, har läst att det köptes av Hamilton på 50-talet.
Någon som har mer info att dela? Jag har inte blivit så ur-sinnig (sorry for the pun) ännu, att jag vågat öppna och titta på hur verket ser ut, men det kommer väl med tiden. Baksidan beskriver väl ett typiskt 50 -60 talsur, med non-magnetic, waterproof och incabloc, gissar jag. Finns ett serienummer 744644 också. Kan det ge ledtrådar?
Baksida:
Någon som har mer info att dela? Jag har inte blivit så ur-sinnig (sorry for the pun) ännu, att jag vågat öppna och titta på hur verket ser ut, men det kommer väl med tiden. Baksidan beskriver väl ett typiskt 50 -60 talsur, med non-magnetic, waterproof och incabloc, gissar jag. Finns ett serienummer 744644 också. Kan det ge ledtrådar?
Baksida: