Skynda att fynda. Huke i Malmö slår igen portarna!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Minns också när de hade Omega, och jag såg inga tecken på Breitling nu heller.En institution som går i graven. Kan tänka mig att det var svårt med lönsamhet. För dyr lokal med märken som gav mindre marginal än förut. Tappat bla IWC och Omega. Har de kvar Breitling eller försvann de också? Och tuff konkurrens. Förr var de också duktig urmakare men bröderna Huke borde ha pensionerat sig för ett tag sedan. Någon kanske kan fynda Oris eller Sjöö och bidra med en peng.
De slutade med Breitling i höstas någon gång och hade 20-30% på märket då.Var inne idag och det är fortfarande 20% på klockorna. En hel del Oris, Longines, Tissot, Sjöö, Raymond Weil kvar.
Antecknade att de hade bl.a.:
Oris Big Crown på läder.
Raymond Weil Millesime
Longines Legend på beads of rice, tror blå urtavla.
En blanding av Tissot PRX 40mm
Ägaren jämrade sig lite om att alla handlade på nätet nuförtiden, och bara gick dit för att titta. Vilket man ju förstår.
Tråkigt som fan att de stänger, även om jag hellre gick till Sjöbacken som verkligen var ett stort tapp.
Minns också när de hade Omega, och jag såg inga tecken på Breitling nu heller.
Ditur har butik på Emporia. Inte alls sortiment som påminner om det här dock. Har iaf Hamilton där.Helt enig, valdigt olyckligt. Vad har vi kvar forutom Bergstroms?
I Lund har vi Hultins ur på Nova som har bl a Oris och Longines utöver Seiko, Certina och gänget. Appelqvist inne i stan har utöver de vanliga märkena Sjöö SandströmVid lite eftertanke så är det ju nästan märkligt att Malmö kommer sakna representationen för en stor mängd märken. Och framförallt nån form utav konkurrens.
I Lund finns väl ingen butik på området? Är det Rydbergs i Helsingborg som är närmsta konkurrent?
Finns såklart mycket i Köpenhamn, men med vår valuta är det ju svårt att se som alternativ.
Och om man behöver allmän urmakarhjälp, tror ni Bergströms tar emot ”allt” då eller är man hänvisad till att skicka iväg till nån distans urmakare?
Aha!I Lund har vi Hultins ur på Nova som har bl a Oris och Longines utöver Seiko, Certina och gänget. Appelqvist inne i stan har utöver de vanliga märkena Sjöö Sandström
Är det gamla Hours som fanns på Emporia som blivit Ditur? Känns som det var år och dar sen jag var på Emporia sist, men böjar vill minnas att de bland annat hade Tudor.Ditur har butik på Emporia. Inte alls sortiment som påminner om det här dock. Har iaf Hamilton där.
Jepp, det är gamla Hours. Hade väl bl.a Tudor o Longines om jag minns rätt. Ägdes av samma ägare som Bergströms, och nämnda varumärken finns ju där nu.Är det gamla Hours som fanns på Emporia som blivit Ditur? Känns som det var år och dar sen jag var på Emporia sist, men böjar vill minnas att de bland annat hade Tudor.
När jag gick förbi Sjöbackens när de stängde vet jag att de skyltade med att deras urmakarservice skulle fortsätta vara tillgänglig under något annat namn men jag minns absolut inte vilka kontaktuppgifter de angav tyvärr.Vid lite eftertanke så är det ju nästan märkligt att Malmö kommer sakna representationen för en stor mängd märken. Och framförallt nån form utav konkurrens.
I Lund finns väl ingen butik på området? Är det Rydbergs i Helsingborg som är närmsta konkurrent?
Finns såklart mycket i Köpenhamn, men med vår valuta är det ju svårt att se som alternativ.
Och om man behöver allmän urmakarhjälp, tror ni Bergströms tar emot ”allt” då eller är man hänvisad till att skicka iväg till nån distans urmakare?
Sjöbackens Instagram lever fortfarande och det verkar vara www.urteknik.se som gäller numer.När jag gick förbi Sjöbackens när de stängde vet jag att de skyltade med att deras urmakarservice skulle fortsätta vara tillgänglig under något annat namn men jag minns absolut inte vilka kontaktuppgifter de angav tyvärr.
Delar frågeställningen du lyfter i ditt sista stycke. För bedrövligt att vara 'distansvisad' i Sveriges tredje största stad.Vid lite eftertanke så är det ju nästan märkligt att Malmö kommer sakna representationen för en stor mängd märken. Och framförallt nån form utav konkurrens.
Tyckte jag hörde den 15 januariNågon som vet när de stänger ner? Funderar på att svänga förbi och se vilka Orisar de har kvar. Konstigt att det inte står något på deras hemsida...
Jag var också inne i mellandagarna och då sa dem ”14 dagar till” så det är kanske helgen ut.Tyckte jag hörde den 15 januari
Jag gick förbi i mellandagarna, då fanns en del kvar fortfarande