• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ändrar jag Dag på en Jaeger Reverso Day date ref 270.8.36

JLC

Panerai
2-Faktor
Hej,

Helt novis på Jaeger och nyligen kommit en över en beg Jaeger Reverso Day Date (ref. 270.8.36).

Det är manual wind och med en liten tryckknapp under kronan kan jag quicksetta datumen, men hur ställer jag in veckodagen? när jag ställt datum och tid står den idag på FRI, men det är ju Tisdag idag...

Nån som vet hur jag justerar veckodagen?
 

JLC

Panerai
2-Faktor
ursäkta, men hur menar du? om jag vrider runt visarna ändras ju datum, eller menar du att jag får vrida runt en hel månad för att få rätt dag på rätt datum? tacksam för förklaring av en som är helt novis på både Jaeger och Day date...
 

palleH

Breitling
Hej
Det var ju ett tag sedan du ställde frågan om datum/dagjustering JLC 270.8.36 och du kanske har blivit klokare.
Vill bara lägga till att när jag köpte samma klocka så följde det med en liten "mässingspinne" som man klickar fram
datumet med genom att trycka på en fjädrande hålighet som finns i boetten.
Bifogar foto
MVH
PalleH
Jaegerpinne.JPG
 
Topp